VANČURA, Jan. Zkušenost s výukou předmětu Psychologie handicapu na Fakultě sociálních studií. Jiří Mareš, Tomáš Svatoš. In Novinky v pedagogické a školní psychologii 1995-2005. 1. vyd. Hradec Králové: ESF, IPPP ČR a AŠP SR a ČR. s. 37-41. ISBN 80-86856-11-9. 2005.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zkušenost s výukou předmětu Psychologie handicapu na Fakultě sociálních studií.
Název anglicky Psychology of Handicap - Teaching Experience on the Faculty of Social Studies
Autoři VANČURA, Jan (203 Česká republika, garant).
Jiří Mareš, Tomáš Svatoš.
Vydání 1. vyd. Hradec Králové, Novinky v pedagogické a školní psychologii 1995-2005, s. 37-41, 2005.
Nakladatel ESF, IPPP ČR a AŠP SR a ČR
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/05:00020022
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 80-86856-11-9
Klíčová slova anglicky handicap; teaching
Štítky handicap, teaching
Změnil Změnil: PhDr. Jan Vančura, Ph.D., učo 19268. Změněno: 30. 7. 2007 11:57.
Anotace
Příspěvek shrnuje zkušenosti získané v průběhu dvou let výuky předmětu Psychologie handicapu na Fakultě sociálních studií v Brně. Text zmiňuje odlišný způsob vzdělávání v dané oblasti v Německu, představuje nabízené pojetí předmětu, reflektuje některé ohlasy studentů, zejména význam jejich osobní zkušenosti setkání s člověkem s postižením, které se do určité míry neplánovaně stalo těžištěm výuky. Text dále nabízí úvahu nad tím, jak by bylo možné dosavadní zkušenosti využít v případném rozšíření výuky a v závěru se v širším kontextu zabývá významem, jaký má pro výuku předmětu autentická zkušenost studentů.
Anotace anglicky
Text summarizes two years experience of teaching course Psychology of handicap on the Faculty of Social Studies. It describes different education system concerning the area of disability in Germany, introduces own concept of the course, and reflect feedback from students who appreciate especially authentic experience of meeting people with disability.
Návaznosti
GA406/03/0940, projekt VaVNázev: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence
Investor: Grantová agentura ČR, Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 23:33