D 2005

Zkušenost s výukou předmětu Psychologie handicapu na Fakultě sociálních studií.

VANČURA, Jan

Základní údaje

Originální název

Zkušenost s výukou předmětu Psychologie handicapu na Fakultě sociálních studií.

Název anglicky

Psychology of Handicap - Teaching Experience on the Faculty of Social Studies

Autoři

VANČURA, Jan (203 Česká republika, garant)
Jiří Mareš, Tomáš Svatoš.

Vydání

1. vyd. Hradec Králové, Novinky v pedagogické a školní psychologii 1995-2005, s. 37-41, 2005

Nakladatel

ESF, IPPP ČR a AŠP SR a ČR

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/05:00020022

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

80-86856-11-9

Klíčová slova anglicky

handicap; teaching

Štítky

handicap, teaching
Změněno: 30. 7. 2007 11:57, PhDr. Jan Vančura, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Příspěvek shrnuje zkušenosti získané v průběhu dvou let výuky předmětu Psychologie handicapu na Fakultě sociálních studií v Brně. Text zmiňuje odlišný způsob vzdělávání v dané oblasti v Německu, představuje nabízené pojetí předmětu, reflektuje některé ohlasy studentů, zejména význam jejich osobní zkušenosti setkání s člověkem s postižením, které se do určité míry neplánovaně stalo těžištěm výuky. Text dále nabízí úvahu nad tím, jak by bylo možné dosavadní zkušenosti využít v případném rozšíření výuky a v závěru se v širším kontextu zabývá významem, jaký má pro výuku předmětu autentická zkušenost studentů.

Anglicky

Text summarizes two years experience of teaching course Psychology of handicap on the Faculty of Social Studies. It describes different education system concerning the area of disability in Germany, introduces own concept of the course, and reflect feedback from students who appreciate especially authentic experience of meeting people with disability.

Návaznosti

GA406/03/0940, projekt VaV
Název: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence
Investor: Grantová agentura ČR, Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence
MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Zobrazeno: 12. 11. 2024 11:45