D 2006

Stochastic Games with Branching-Time Winning Objectives

BRÁZDIL, Tomáš, Václav BROŽEK, Vojtěch FOREJT a Antonín KUČERA

Základní údaje

Originální název

Stochastic Games with Branching-Time Winning Objectives

Název česky

Stochastické hry s výherním kritériem určeným formulí větvícího se času

Autoři

BRÁZDIL, Tomáš (203 Česká republika), Václav BROŽEK (203 Česká republika), Vojtěch FOREJT (203 Česká republika) a Antonín KUČERA (203 Česká republika, garant)

Vydání

Los Alamitos, California, 21th IEEE Symposium on Logic in Computer Science (LICS 2006), 12-15 August 2006, Seattle, Washington, USA, Proceedings, od s. 349-358, 10 s. 2006

Nakladatel

IEEE Computer Society

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/06:00017108

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

0-7695-2631-4

UT WoS

000240899100036

Klíčová slova anglicky

Stochastic games; branching-time temporal logics

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 11. 2006 17:28, prof. RNDr. Antonín Kučera, Ph.D.

Anotace

V originále

We consider stochastic turn-based games where the winning objectives are given by formulae of the branching-time logic PCTL. These games are generally not determined and winning strategies may require memory and/or randomization. Our main results concern history-dependent strategies. In particular, we show that the problem whether there exists a history-dependent winning strategy in 1.5-player games is highly undecidable, even for objectives formulated in the L(F^{=5/8},F^{=1},F^{>0},G^{=1}) fragment of PCTL. On the other hand, we show that the problem becomes decidable (and in fact EXPTIME-complete) for the L(F{=1},F^{>0},G^{=1}) fragment of PCTL, where winning strategies require only finite memory. This result is tight in the sense that winning strategies for L(F^{=1},F^{>0},G^{=1},G^{>0}) objectives may already require infinite memory.

Česky

V článku se zkoumají vlastnosti třídy stochastických her, kde je výherní kritérium určeno danou formulí temporální logiky PCTL. Tyto hry obecně nejsou determinované a výherní strategie mohou vyžadovat paměť a/nebo náhodnostní tahy. Hlavní prezentované výsledky se týkají strategií závisejících na historii hry. Zejména je dokázáno, že problém existence výherní strategie závislé na historii je vysoce nerozhodnutelný pro hry s 1.5 hráči, kde výherním kritériem je formule fragmentu L(F^{=5/8},F^{=1},F^{>0},G^{=1}) logiky PCTL. Rovněž je dokázáno, že tento problém je rozhodnutelný (a EXPTIME-úplný) pro fragment L(F{=1},F^{>0},G^{=1}), kde výherní strategie vyžadují pouze konečnou paměť.

Návaznosti

MSM0021622419, záměr
Název: Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
1M0545, projekt VaV
Název: Institut Teoretické Informatiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Institut Teoretické Informatiky