BRÁZDIL, Tomáš, Václav BROŽEK, Vojtěch FOREJT a Antonín KUČERA. Stochastic Games with Branching-Time Winning Objectives. In 21th IEEE Symposium on Logic in Computer Science (LICS 2006), 12-15 August 2006, Seattle, Washington, USA, Proceedings. Los Alamitos, California: IEEE Computer Society. s. 349-358. ISBN 0-7695-2631-4. 2006.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Stochastic Games with Branching-Time Winning Objectives
Název česky Stochastické hry s výherním kritériem určeným formulí větvícího se času
Autoři BRÁZDIL, Tomáš (203 Česká republika), Václav BROŽEK (203 Česká republika), Vojtěch FOREJT (203 Česká republika) a Antonín KUČERA (203 Česká republika, garant).
Vydání Los Alamitos, California, 21th IEEE Symposium on Logic in Computer Science (LICS 2006), 12-15 August 2006, Seattle, Washington, USA, Proceedings, od s. 349-358, 10 s. 2006.
Nakladatel IEEE Computer Society
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/06:00017108
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 0-7695-2631-4
UT WoS 000240899100036
Klíčová slova anglicky Stochastic games; branching-time temporal logics
Štítky branching-time temporal logics, Stochastic games
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. RNDr. Antonín Kučera, Ph.D., učo 2508. Změněno: 22. 11. 2006 17:28.
Anotace
We consider stochastic turn-based games where the winning objectives are given by formulae of the branching-time logic PCTL. These games are generally not determined and winning strategies may require memory and/or randomization. Our main results concern history-dependent strategies. In particular, we show that the problem whether there exists a history-dependent winning strategy in 1.5-player games is highly undecidable, even for objectives formulated in the L(F^{=5/8},F^{=1},F^{>0},G^{=1}) fragment of PCTL. On the other hand, we show that the problem becomes decidable (and in fact EXPTIME-complete) for the L(F{=1},F^{>0},G^{=1}) fragment of PCTL, where winning strategies require only finite memory. This result is tight in the sense that winning strategies for L(F^{=1},F^{>0},G^{=1},G^{>0}) objectives may already require infinite memory.
Anotace česky
V článku se zkoumají vlastnosti třídy stochastických her, kde je výherní kritérium určeno danou formulí temporální logiky PCTL. Tyto hry obecně nejsou determinované a výherní strategie mohou vyžadovat paměť a/nebo náhodnostní tahy. Hlavní prezentované výsledky se týkají strategií závisejících na historii hry. Zejména je dokázáno, že problém existence výherní strategie závislé na historii je vysoce nerozhodnutelný pro hry s 1.5 hráči, kde výherním kritériem je formule fragmentu L(F^{=5/8},F^{=1},F^{>0},G^{=1}) logiky PCTL. Rovněž je dokázáno, že tento problém je rozhodnutelný (a EXPTIME-úplný) pro fragment L(F{=1},F^{>0},G^{=1}), kde výherní strategie vyžadují pouze konečnou paměť.
Návaznosti
MSM0021622419, záměrNázev: Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
1M0545, projekt VaVNázev: Institut Teoretické Informatiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Institut Teoretické Informatiky
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 10:16