D 2006

Škola jako sociální prostředí – aktuální problémy a požadavky

ČECH, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Škola jako sociální prostředí – aktuální problémy a požadavky

Název česky

Škola jako sociální prostředí – aktuální problémy a požadavky

Název anglicky

School as a social environment – real problems and requirements

Autoři

ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant)

Vydání

Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník referátů 14. konference ČAPV [CD-ROM], od s. 1-5, 5 s. 2006

Nakladatel

Západočeská univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00017128

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7043-483-X

Klíčová slova anglicky

school reformation; social environment; social and educational problems; school climate recovery; prevention; social educationalist

Štítky

prevention, school climate recovery, school reformation, social and educational problems, social educationalist, social environment
Změněno: 8. 9. 2006 17:28, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Příspěvek se zabývá aktuálními problémy a požadavky školy jako sociálního prostředí. Vychází z kvalitativního výzkumného šetření mezi řediteli základních škol v Brně - analýzy prezentovaných problémů z hlediska klimatu, sociálních vztahů aj. Výstupem příspěvku je představa uplatnění sociálního pedagoga ve školách, které se jeví jako zajímavé komplexní řešení sociálních problémů školy.

Anglicky

This article deals with real problems and requirements in schools when they are viewed as a social environment. Results are presented from qualitative investigative research by directors of elementary schools in Brno – analysis of problems is presented from the view point of environmental factors, social relationships etc.. The recommendation of this article is that the involvement of social educationalists in schools may result in interesting and innovative solutions to some of the social problems.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
Zobrazeno: 15. 11. 2024 01:07