Detailed Information on Publication Record
2006
Škola jako sociální prostředí – aktuální problémy a požadavky
ČECH, TomášBasic information
Original name
Škola jako sociální prostředí – aktuální problémy a požadavky
Name in Czech
Škola jako sociální prostředí – aktuální problémy a požadavky
Name (in English)
School as a social environment – real problems and requirements
Authors
ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník referátů 14. konference ČAPV [CD-ROM], p. 1-5, 5 pp. 2006
Publisher
Západočeská univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00017128
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-7043-483-X
Keywords in English
school reformation; social environment; social and educational problems; school climate recovery; prevention; social educationalist
Tags
Změněno: 8/9/2006 17:28, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá aktuálními problémy a požadavky školy jako sociálního prostředí. Vychází z kvalitativního výzkumného šetření mezi řediteli základních škol v Brně - analýzy prezentovaných problémů z hlediska klimatu, sociálních vztahů aj. Výstupem příspěvku je představa uplatnění sociálního pedagoga ve školách, které se jeví jako zajímavé komplexní řešení sociálních problémů školy.
In English
This article deals with real problems and requirements in schools when they are viewed as a social environment. Results are presented from qualitative investigative research by directors of elementary schools in Brno – analysis of problems is presented from the view point of environmental factors, social relationships etc.. The recommendation of this article is that the involvement of social educationalists in schools may result in interesting and innovative solutions to some of the social problems.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|