ČECH, Tomáš. Škola jako sociální prostředí – aktuální problémy a požadavky (School as a social environment – real problems and requirements). In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník referátů 14. konference ČAPV [CD-ROM]. Plzeň: Západočeská univerzita, 2006, p. 1-5. ISBN 80-7043-483-X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Škola jako sociální prostředí – aktuální problémy a požadavky
Name in Czech Škola jako sociální prostředí – aktuální problémy a požadavky
Name (in English) School as a social environment – real problems and requirements
Authors ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník referátů 14. konference ČAPV [CD-ROM], p. 1-5, 5 pp. 2006.
Publisher Západočeská univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00017128
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7043-483-X
Keywords in English school reformation; social environment; social and educational problems; school climate recovery; prevention; social educationalist
Tags prevention, school climate recovery, school reformation, social and educational problems, social educationalist, social environment
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Changed: 8/9/2006 17:28.
Abstract
Příspěvek se zabývá aktuálními problémy a požadavky školy jako sociálního prostředí. Vychází z kvalitativního výzkumného šetření mezi řediteli základních škol v Brně - analýzy prezentovaných problémů z hlediska klimatu, sociálních vztahů aj. Výstupem příspěvku je představa uplatnění sociálního pedagoga ve školách, které se jeví jako zajímavé komplexní řešení sociálních problémů školy.
Abstract (in English)
This article deals with real problems and requirements in schools when they are viewed as a social environment. Results are presented from qualitative investigative research by directors of elementary schools in Brno – analysis of problems is presented from the view point of environmental factors, social relationships etc.. The recommendation of this article is that the involvement of social educationalists in schools may result in interesting and innovative solutions to some of the social problems.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 21/8/2024 02:17