KRÁTKÁ, Jana. Kompetence třídního učitele v současných podmínkách českého školství. In Študentské fórum, VIII. ročník (Zborník príspevkov zo stretnutia študentov doktorandského štúdia, konaného 2.-4. 6. 2005). Bratislava: PdF UK, 2006, s. 109-115. ISBN 80-969146-5-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kompetence třídního učitele v současných podmínkách českého školství
Název česky Kompetence třídního učitele v současných podmínkách českého školství
Název anglicky Form teacher's competence in contemporary conditions of Czech education
Autoři KRÁTKÁ, Jana (203 Česká republika, garant).
Vydání Bratislava, Študentské fórum, VIII. ročník (Zborník príspevkov zo stretnutia študentov doktorandského štúdia, konaného 2.-4. 6. 2005), od s. 109-115, 7 s. 2006.
Nakladatel PdF UK
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/06:00017130
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-969146-5-0
Klíčová slova anglicky form teacher; competence; conditions for work; advisory teacher; personality of pupil; class team; teachers cooperation with parents; educational diagnosis; educational role of class teacher; teachers personal dispositions
Štítky advisory teacher, class team, competence, conditions for work, educational diagnosis, form teacher, personality of pupil, teachers cooperation with parents, teachers personal dispositions
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Změněno: 29. 6. 2007 19:10.
Anotace
Funkce třídního učitele je mimořádně náročná, jsou s ní spojována mnohá očekávání, kterým často neodpovídají reálné podmínky pro tuto specifickou pedagogickou práci. Role třídního učitele s sebou nese zvláštní a významné úkoly, vyplývající z jeho funkce. V této roli se promítají názory žáků, učitelů dané školy, rodičů a některých dalších zúčastněných. Tento disertační výzkumný projekt bude hledat a popisovat, jaká je tato role, jaké je toto postavení a co všechno zahrnuje v názorech ze strany žáků, učitelů (třídních učitelů) a rodin (veřejnosti).
Anotace anglicky
The role of a form teacher is extremely difficult because of its connection with much expectations, however, the real conditions are often unmatched. The person of form teacher brings along particular and important tasks of education, which results from his role and function. In this function, the opinions of children, other teachers, parents and other specialists are observed. This research project will explore and describe how they look at their roles, the situation and what is included in their opinions. There is no current information about their reflection of form teacher’s role. Conclusions of the research project will take a place in the specification of themes and subjects for future teachers’ pregradual study.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 18:45