KOLÁŘOVÁ, Ivana. Možnosti rozvíjení komunikačních schopností žáků ve výuce (How to develop communicative ability of the pupils in the education). In KLENKOVÁ, J. - VOJTOVÁ, V. (ed.) Komunikace a její místo v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní a základní vzdělávání. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, katedra speciální pedagogiky, 2006, p. 25-30.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Možnosti rozvíjení komunikačních schopností žáků ve výuce
Name in Czech Možnosti rozvíjení komunikačních schopností žáků ve výuce
Name (in English) How to develop communicative ability of the pupils in the education
Authors KOLÁŘOVÁ, Ivana.
Edition 1. vyd. Brno, KLENKOVÁ, J. - VOJTOVÁ, V. (ed.) Komunikace a její místo v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní a základní vzdělávání, p. 25-30, 6 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, katedra speciální pedagogiky
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English language communication - standard literary language - sympathetic feeling to development of verbalization abilities - communicative perspective
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Ivana Kolářová, CSc., učo 44114. Changed: 26/2/2010 16:13.
Abstract
K úkolům základního vzdělávání patří i rozvíjení komunikačních schopností a kultivovaného vyjadřování v mateřském jazyce. Předpokladem je vytvoření takové atmosféry, která žáky k promluvám na různá témata ve výuce povzbuzuje a nevyvolává v nich obavy z nepřiměřeného kritizování. Omezení nadměrného opravování žákovy řeči by však nemělo znamenat stálé přehlížení opakovaných formulačních nedostatků a rezignaci na jejich odstraňování.
Abstract (in English)
The teachers in primary and lower secondary school shall develop and cultivate verbalization abilities in maternity speach of their pupils. There is presupposed creating of sympathetic feeling to it. It is necessary to create an atmosphere that promotes such development; encouraging pupilss to talk about various topics and lessening their fear of excessive criticism. But the teachers should not desist from rectifying mistakes in the speaking of pupils and they should not always condone the mistakes.
PrintDisplayed: 3/5/2024 22:38