KNECHT, Petr and Martin WEINHŐFER. Jaká kritéria jsou důležitá pro učitele ŽŠ při výběru učebnic zeměpisu? Výsledky výzkumné sondy provedené na jihomoravských základních školách (According what criteria do teachers select geography textbooks?). In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. 1st ed. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2006, p. 35-51. ISBN 80-7043-483-X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jaká kritéria jsou důležitá pro učitele ŽŠ při výběru učebnic zeměpisu? Výsledky výzkumné sondy provedené na jihomoravských základních školách
Name (in English) According what criteria do teachers select geography textbooks?
Authors KNECHT, Petr (203 Czech Republic, guarantor) and Martin WEINHŐFER (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, p. 35-51, 2006.
Publisher Západočeská univerzita v Plzni
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00031599
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7043-483-X
Keywords in English Education; Educational Research; Didactics of Geography; Teachers Research; Textbooks Research; Textbooks Assessment
Tags didactics of geography, Education, educational research, Teachers Research, textbooks assessment, textbooks research
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D., učo 53924. Changed: 18/6/2009 12:44.
Abstract
Příspěvek je seznámením s výzkumnou sondou, jejíž autoři se snažili na vzorku 53 učitelů prostřednictvím dotazníku nalézt odpovědi na otázky týkající se interakce učebnice zeměpisu - učitel. K čemu učitelé učebnice využívají? Jakou plní učebnice ve výuce úlohu? Které učebnice učitelé využívají? Podle jakých kritérií vybírají učitelé učebnice pro svůj předmět? Jaké jsou jejich požadavky v souvislosti s učebnicemi? Sonda mimo jiné dokazuje aktuální potřebnost výzkumu učebnic, který by usnadnil učitelům výběř po všech stránkách nejkvalitnější učebnice.
Abstract (in English)
The contribution deals with the results of educational research study practiced at 53 elementary schools in South Moravian region in year 2005.The main aim of the study was the recognition how do geography teachers assess geography textbooks. The teachers had the occasion to mention positive and negative attributes of the textbooks, reasons and criteria for choosing a new textbook and the using purposes of the textbooks.
PrintDisplayed: 10/5/2024 02:55