Informační systém MU
POLEDŇOVÁ, Ivana. Školní výkony žáků a výchovně vzdělávací proces (School achievement and the education). In Sociální pedagogika v teorii a praxi. Brno: IMS, 2006, p. ?, 5 pp. ISBN 80-902936-8-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Školní výkony žáků a výchovně vzdělávací proces
Name (in English) School achievement and the education
Authors POLEDŇOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Sociální pedagogika v teorii a praxi, p. ?, 5 pp. 2006.
Publisher IMS
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/06:00017144
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 80-902936-8-9
Keywords in English school achievement education
Tags school achievement education
Changed by Changed by: PhDr. Ivana Poledňová, CSc., učo 1162. Changed: 31/1/2007 14:19.
Abstract
Text se zabývá psychologickými aspekty školních výkonů žáků. Vymezuje období školního vzdělávání jako období kritické pro utváření identity jedince. Na významu nabývá hodnocení vlastních schopností a utváření individuálních aspirací, jež do značné míry limitují úroveň dosahovaných výkonů. Školní prospěch je přitom jedním ze základních výstupních údajů pedagogické diagnostiky a důležitým aspektem vzdělávání v našich školách, z velké části orientovaného na výkon, je právě neustálé hodnocení výkonů. Výkonová motivace a školní úspěšnost žáka přitom úzce souvisí s angažováním jeho vlastního já ve výkonové situaci, jsou ovlivňovány jeho sebepojetím.
Abstract (in English)
This study is focused on the psychological aspects of school achievements. The period of school education is the critical for the identity formation and the evaluation of own abilities and the generating of aspirations level are very important in this period. The achievement motivation and the achievements in the school are influenced by the pupils self-concept and self-activity.
Links
LN00A023, research and development projectName: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Centre for the research of the formation of personality in ethnical and social contexts
Displayed: 21/7/2024 11:31