D 2006

ICT očima učitelů

ŠEĎOVÁ, Klára and Jiří ZOUNEK

Basic information

Original name

ICT očima učitelů

Name in Czech

ICT očima učitelů

Name (in English)

ICT from point of view of teachers

Authors

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor) and Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic)

Edition

Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, p. 1-10, 10 pp. 2006

Publisher

Západočeská univerzita v Plzni

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/06:00015834

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

80-7043-483-X

Keywords in English

ICT school teacher teaching teachers working style
Změněno: 11/9/2006 15:32, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek je jedním z prvních výstupů výzkumného projektu Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele (GA ČR, r. č. 406/06/1022). Text představuje první pracovní skicu, která se věnuje jednomu z nejnápadnějších momentů, které se vynořily v průběhu iniciálních analýz a sice různorodosti způsobů, jimiž učitelé při své práci ICT využívají a jejich vazbě na celkový styl práce učitele, jeho přesvědčení a osobní zvláštnosti.

In English

The paper is one of the first outputs of research project “Information and Communication Technologies in Everyday Work of Teachers” (Czech Science Foundation, ref. no. 406/06/1022). The text is a attempt to deal with one of the most prominent issues that have surfaced in the course of initial analyses, namely the variety of ways in which teachers use ICT in their work and their links to the overall style of work of the particular teacher, her/his beliefs and specific individual features.

Links

GA406/06/1022, research and development project
Name: Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele
Investor: Czech Science Foundation, Information and communication Technologies in Teachers Daily Work