D 2006

Životní historie učitele experta

ŠVAŘÍČEK, Roman

Basic information

Original name

Životní historie učitele experta

Name (in English)

Life History of Expert Teacher

Authors

ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků 14. konference ČAPV (CD-ROM). p. 1-17, 2006

Publisher

Západočeská univerzita v Plzni

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/06:00017157

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

80-7043-483-X

Keywords in English

biographic inquiry; narrative inquiry; life history; qualitative research; experienced teacher; expert teacher

Tags

biographic inquiry, experienced teacher, expert teacher, life history, narrative inquiry, qualitative research
Změněno: 26/6/2007 09:20, Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek pojednává o výzkumu učitele experta pomocí biografického a narativního přístupu s použitím metody životní historie. První část příspěvku je zaměřena na teoretické uchopení konceptu učitele experta v pedagogice, metodologické otázky spojené s biografií, narativou a životní historií. Součástí je pojednání o reliabilitě, validitě a triangulaci v kvalitativním výzkumu. Druhá část příspěvku prezentuje výsledky z doposud provedeného výzkumu.

In English

The article deals with the research of expert teacher. The biographic and narrative inquiry is the interpretative approach and life history is the method. First section deals with theoretic background of experts teacher concept in education. Several methodological problems of qualitative research are depicted: reliability, validity and triangulation. Second section presents outcome of research done heretofore.
Displayed: 5/11/2024 08:01