Detailed Information on Publication Record
2006
Životní historie učitele experta
ŠVAŘÍČEK, RomanBasic information
Original name
Životní historie učitele experta
Name (in English)
Life History of Expert Teacher
Authors
ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků 14. konference ČAPV (CD-ROM). p. 1-17, 2006
Publisher
Západočeská univerzita v Plzni
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/06:00017157
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
80-7043-483-X
Keywords in English
biographic inquiry; narrative inquiry; life history; qualitative research; experienced teacher; expert teacher
Tags
Změněno: 26/6/2007 09:20, Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
V originále
Příspěvek pojednává o výzkumu učitele experta pomocí biografického a narativního přístupu s použitím metody životní historie. První část příspěvku je zaměřena na teoretické uchopení konceptu učitele experta v pedagogice, metodologické otázky spojené s biografií, narativou a životní historií. Součástí je pojednání o reliabilitě, validitě a triangulaci v kvalitativním výzkumu. Druhá část příspěvku prezentuje výsledky z doposud provedeného výzkumu.
In English
The article deals with the research of expert teacher. The biographic and narrative inquiry is the interpretative approach and life history is the method. First section deals with theoretic background of experts teacher concept in education. Several methodological problems of qualitative research are depicted: reliability, validity and triangulation. Second section presents outcome of research done heretofore.