ŠVAŘÍČEK, Roman. Životní historie učitele experta (Life History of Expert Teacher). In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků 14. konference ČAPV (CD-ROM). Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2006, p. 1-17. ISBN 80-7043-483-X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Životní historie učitele experta
Name (in English) Life History of Expert Teacher
Authors ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků 14. konference ČAPV (CD-ROM). p. 1-17, 2006.
Publisher Západočeská univerzita v Plzni
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/06:00017157
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-7043-483-X
Keywords in English biographic inquiry; narrative inquiry; life history; qualitative research; experienced teacher; expert teacher
Tags biographic inquiry, experienced teacher, expert teacher, life history, narrative inquiry, qualitative research
Changed by Changed by: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D., učo 12302. Changed: 26/6/2007 09:20.
Abstract
Příspěvek pojednává o výzkumu učitele experta pomocí biografického a narativního přístupu s použitím metody životní historie. První část příspěvku je zaměřena na teoretické uchopení konceptu učitele experta v pedagogice, metodologické otázky spojené s biografií, narativou a životní historií. Součástí je pojednání o reliabilitě, validitě a triangulaci v kvalitativním výzkumu. Druhá část příspěvku prezentuje výsledky z doposud provedeného výzkumu.
Abstract (in English)
The article deals with the research of expert teacher. The biographic and narrative inquiry is the interpretative approach and life history is the method. First section deals with theoretic background of experts teacher concept in education. Several methodological problems of qualitative research are depicted: reliability, validity and triangulation. Second section presents outcome of research done heretofore.
PrintDisplayed: 14/5/2024 09:40