Detailed Information on Publication Record
2006
Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství
ZÍTKOVÁ, JitkaBasic information
Original name
Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství
Name in Czech
Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství
Name (in English)
Literary education at basic school in the context of new curriculum
Authors
ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Ružomberok, Oborová didaktika pri príprave učiteľa materinského a cudzieho jazyka, 12 pp. 2006
Publisher
FF KU v Ružomberoku
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00031619
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-8084-082-2
Keywords in English
literary education; curriculum; terminology; educational programmes; educational strategies; key competences; readers; cross-section themes
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 9/3/2010 16:56, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá otázkami literární výchovy na základní škole po schválení nového kurikula - Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Je uvedeno sedm oblastí problematiky, které vyplynuly z analýzy obsahu dokumentu: terminologie, školní vzdělávací programy, vzdělávací strategie ve vztahu ke klíčovým kompetencím, čítanky, vertikální a horizontální struktura kurikula a průřezová témata. Všechny tyto - ne zcela nové - okruhy otázek mají za nového kurikulárního stavu nový význam pro didaktiku literární výchovy a přípravu budoucích učitelů.
In English
The paper deals with some questions of literary education at basic schools after certyfying new curriculum - General Educational Programme for Basic Education. Seven subjects - which follow from analysis of curriculum - are mentioned: terminology, the school educational programmes, educational strategies in relation with the key competences, readers, vertical and horizontal structures of the curriculum and the cross-section themes. All these - not quite new - subjects have new importance for the methodology of literary education, for the preparation of intending teachers in actual curricular context.