D 2006

Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství

ZÍTKOVÁ, Jitka

Basic information

Original name

Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství

Name in Czech

Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství

Name (in English)

Literary education at basic school in the context of new curriculum

Authors

ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Ružomberok, Oborová didaktika pri príprave učiteľa materinského a cudzieho jazyka, 12 pp. 2006

Publisher

FF KU v Ružomberoku

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00031619

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-8084-082-2

Keywords in English

literary education; curriculum; terminology; educational programmes; educational strategies; key competences; readers; cross-section themes

Tags

Reviewed
Změněno: 9/3/2010 16:56, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá otázkami literární výchovy na základní škole po schválení nového kurikula - Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Je uvedeno sedm oblastí problematiky, které vyplynuly z analýzy obsahu dokumentu: terminologie, školní vzdělávací programy, vzdělávací strategie ve vztahu ke klíčovým kompetencím, čítanky, vertikální a horizontální struktura kurikula a průřezová témata. Všechny tyto - ne zcela nové - okruhy otázek mají za nového kurikulárního stavu nový význam pro didaktiku literární výchovy a přípravu budoucích učitelů.

In English

The paper deals with some questions of literary education at basic schools after certyfying new curriculum - General Educational Programme for Basic Education. Seven subjects - which follow from analysis of curriculum - are mentioned: terminology, the school educational programmes, educational strategies in relation with the key competences, readers, vertical and horizontal structures of the curriculum and the cross-section themes. All these - not quite new - subjects have new importance for the methodology of literary education, for the preparation of intending teachers in actual curricular context.