BARTOŇOVÁ, Miroslava, Jarmila PIPEKOVÁ and Marie VÍTKOVÁ. Integration Jugendlicher mit Behinderungen in den Arbeitsmarkt aus transnationaler Sicht (Education of Pupils with Special Educational Needs in the Cech Republic - Presentation of Scheduled Reasearch). In Bildung, Lehrnen und Entwicklung - Dimensionen professioneller (Selbst-) Vergewisserung. 1st ed. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt, 2006, p. 277 - 283. ISBN 3-7815-1494-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Integration Jugendlicher mit Behinderungen in den Arbeitsmarkt aus transnationaler Sicht
Name in Czech Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice - představení plánovaného výzkumného záměru
Name (in English) Education of Pupils with Special Educational Needs in the Cech Republic - Presentation of Scheduled Reasearch
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic), Jarmila PIPEKOVÁ (203 Czech Republic) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Bad Heilbrunn, Bildung, Lehrnen und Entwicklung - Dimensionen professioneller (Selbst-) Vergewisserung, p. 277 - 283, 7 pp. 2006.
Publisher Julius Klinkhardt
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00031623
Organization unit Faculty of Education
ISBN 3-7815-1494-3
Keywords in English Pupil Education Special Educational Needs Reasearch
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 10/2/2009 12:04.
Abstract
Článek představuje vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice, dále představuje plánovaný výzkumný záměr.
Abstract (in Czech)
Článek představuje vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice, dále představuje plánovaný výzkumný záměr.
Abstract (in English)
Research proposal Special Needs of Pupils in Context of the Framework Education Programme for Basic Education (FEP BE) is an applied, long term, and intensive research. From methodological point of view, there are two main dimensions: methodological and monographic and statistical. This research plan is proposed for the years 2007 2013. The study is a systematic creative activity in area of inclusion integration of students with special needs at primary school with the aim to gradually implement FEP BE.
PrintDisplayed: 28/5/2024 06:09