D 2006

Model of „healthy personality“ in the teacher’s professiography

ŘEHULKA, Evžen

Basic information

Original name

Model of „healthy personality“ in the teacher’s professiography

Name in Czech

Model „zdravé osobnosti“ v profesiografii učitele

Authors

ŘEHULKA, Evžen (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

St. Petersburg, Care of educational institutions about children health, p. 97-99, 3 pp. 2006

Publisher

St. Peterburgskaja Akademia postdiplomovo pedagogičeskogo obrazovania

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Russian Federation

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00017280

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

5-7434-0349-X

Keywords in English

personality - health - teachers - school - stress - professiography
Změněno: 3/10/2006 14:56, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.

Abstract

V originále

To be concrete we are thinking of conscious teachers effort in permanent self-reflection, or autodiagnostic of his own personality, which would lead to the conscious, informed (qualified in teacher) work on his own personality. Otherwise, we could say that healthy personality is a personality in continuous process of self-improving.

In Czech

Konkrétně tu máme na mysli vědomou snahu učitele o permanentní sebereflexi, resp. autodiagnostiku vlastní osobnosti, která by vedla k uvědomělé, poučené (u učitele přímo kvalifikované) práci na vlastní osobnosti. Jinak bychom mohli také říci, že zdravá osobnost je osobnost ve stálém procesu sebezdokonalování. Zajímá nás vytvoření takového modelu osobnosti, jenž by byl charakterizován danými osobnostními vlastnostmi, které by byly předem definovaným cílem osobnostního vývoje.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century