J 2006

An E-learning 2.0 Environment - Principles, Technology and Prototype

PITNER, Tomáš and Pavel DRÁŠIL

Basic information

Original name

An E-learning 2.0 Environment - Principles, Technology and Prototype

Name in Czech

Platforma pro E-learning 2.0 - principy, technologie a prototyp

Authors

PITNER, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Pavel DRÁŠIL (203 Czech Republic)

Edition

Journal of Universal Computer Science, Graz, Graz University of Technology, 2006, 0948-6968

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

Austria

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14330/06:00015405

Organization unit

Faculty of Informatics

Keywords in English

E-learning 2.0; LMS; Web 2.0; blog; wiki; REST; XML; Adaptive XML Inclusions; L2 Platform

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 24/6/2008 08:43, Mgr. Pavel Drášil, Ph.D.

Abstract

V originále

With the current shift in web technology called Web 2.0, many e-learning experts compare the traditional view of e-learning with the expected level of e-learning services and find common problems with present LMS platforms. Primarily, we will identify the most important properties of an E-learning 2.0 platform. Secondly, a prototype, Java-based open-source E-learning 2.0 platform L2 will be introduced and evaluated.

In Czech

V souvislosti s nástupem nových webových technologií, souhrnně označovaných jako "Web 2.0" se zviditelňuje i rozdíl mezi tradičními formami elektronické podpory výuky, poskytovanou tradičními systémy pro řízení výuky, a očekávanou úrovní e-learningových služeb. V příspěvku jsou identifikovány nejdůležutější koncepty, typické pro platformy podporující tzv. "E-learning 2.0", a je představeno i prototypové řešení s otevřenými zdrojovými kódy, vyvinuté v jazyce Java.

Links

1ET208050401, research and development project
Name: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, E-learning in the Semantic Web Context