Detailed Information on Publication Record
2006
An E-learning 2.0 Environment - Principles, Technology and Prototype
PITNER, Tomáš and Pavel DRÁŠILBasic information
Original name
An E-learning 2.0 Environment - Principles, Technology and Prototype
Name in Czech
Platforma pro E-learning 2.0 - principy, technologie a prototyp
Authors
PITNER, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Pavel DRÁŠIL (203 Czech Republic)
Edition
Journal of Universal Computer Science, Graz, Graz University of Technology, 2006, 0948-6968
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Austria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14330/06:00015405
Organization unit
Faculty of Informatics
Keywords in English
E-learning 2.0; LMS; Web 2.0; blog; wiki; REST; XML; Adaptive XML Inclusions; L2 Platform
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 24/6/2008 08:43, Mgr. Pavel Drášil, Ph.D.
V originále
With the current shift in web technology called Web 2.0, many e-learning experts compare the traditional view of e-learning with the expected level of e-learning services and find common problems with present LMS platforms. Primarily, we will identify the most important properties of an E-learning 2.0 platform. Secondly, a prototype, Java-based open-source E-learning 2.0 platform L2 will be introduced and evaluated.
In Czech
V souvislosti s nástupem nových webových technologií, souhrnně označovaných jako "Web 2.0" se zviditelňuje i rozdíl mezi tradičními formami elektronické podpory výuky, poskytovanou tradičními systémy pro řízení výuky, a očekávanou úrovní e-learningových služeb. V příspěvku jsou identifikovány nejdůležutější koncepty, typické pro platformy podporující tzv. "E-learning 2.0", a je představeno i prototypové řešení s otevřenými zdrojovými kódy, vyvinuté v jazyce Java.
Links
1ET208050401, research and development project |
|