D 2006

Marketingová komunikace ve veřejné správě

ŠKARABELOVÁ, Simona

Basic information

Original name

Marketingová komunikace ve veřejné správě

Name (in English)

The marketing communication in the public administration

Authors

ŠKARABELOVÁ, Simona (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Pardubice, Veřejná správa 2006, p. 437 - 442, 7 pp. 2006

Publisher

Univerzita Pardubice

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/06:00015882

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-7194-882-9

Keywords in English

marketing communication;public administration;sponsoring;public relations
Změněno: 24/11/2006 12:04, Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se snaží postihnout rozsah marketingové komunikace ve veřejné správě. Z nástrojů marketingové komunikace, které lze ve veřejné správě aplikovat, je pozornost věnována sponzoringu, public relations, komunikaci v místě organizace, veletrhům a výstavám a internetu. Právě ten má velký potenciál pro budoucnost marketingové komunikace ve veřejné správě, vč. public relations.

In English

The article deals with problems of the relevance of marketing communication in the public administration. There are five instruments of marketing communication useful for public administration too: sponsoring, public relations, communication in the place of organisation, fairs and exhibitions and Internet.

Links

GA402/05/0974, research and development project
Name: Podíl nestátních neziskových organizací na zabezpečování veřejných služeb
Investor: Czech Science Foundation, Share of non-state and non-profit organizations on provision of public services in Czech republic