EN

Životní příběhy učitelů - od kvalitativního ke smíšenému výzkumnému designu

LUKAS, Josef. Životní příběhy učitelů - od kvalitativního ke smíšenému výzkumnému designu. Kocurová Marie. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu; sborník anotací 14 konference ČAPV. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2006. s. 36. ISBN 80-7043-483-X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Životní příběhy učitelů - od kvalitativního ke smíšenému výzkumnému designu
Název anglicky Teachers life stories - from qualitative toward mixed research design
Autoři LUKAS, Josef (203 Česká republika, garant).
Kocurová Marie.
Vydání 1. vyd. Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu; sborník anotací 14 konference ČAPV, s. 36-36, 2006.
Nakladatel Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/06:00017304
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 80-7043-483-X
Klíčová slova anglicky teacher; development; qualitative methodology; life story; narrative approach; triangulation; mixed methods research design
Štítky development, life story, mixed methods research design, narrative approach, Qualitative methodology, teacher, triangulation
Změnil Změnil: PhDr. Josef Lukas, Ph.D., učo 17887. Změněno: 12. 5. 2008 23:24.
Anotace
Příspěvek je věnován novějšímu přístupu ke zkoumání učitele, shrnuje teoretická a metodologická východiska kvalitativně orientovaného výzkumu, analyzujícího vývoj učitele na základě jeho životního příběhu (life story) zjišťovaného metodou rozhovoru. Validita těchto výzkumů může být zajišťována pomocí triangulace jinými metodami. Závěr příspěvku je věnován možnému propojení kvalitativních a kvantitativních metod.
Anotace anglicky
The paper deals with the newest approach to study of teachers development by the life story method which used so called life story interview. We try to summarize some theoretical and methodological basis of this qualitative research, and we describe the issue of validity too. This article also presents usefulness of mixed method design as a type of research design in which we used qualitative and quantitative approaches together.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Výzkumné záměry
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2019 14:42

Další aplikace