Detailed Information on Publication Record
2006
Životní příběhy učitelů - od kvalitativního ke smíšenému výzkumnému designu
LUKAS, JosefBasic information
Original name
Životní příběhy učitelů - od kvalitativního ke smíšenému výzkumnému designu
Name (in English)
Teachers life stories - from qualitative toward mixed research design
Authors
Edition
1. vyd. Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu; sborník anotací 14 konference ČAPV, p. 36-36, 2006
Publisher
Západočeská univerzita v Plzni
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/06:00017304
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
80-7043-483-X
Keywords in English
teacher; development; qualitative methodology; life story; narrative approach; triangulation; mixed methods research design
Tags
Změněno: 12/5/2008 23:24, PhDr. Josef Lukas, Ph.D.
V originále
Příspěvek je věnován novějšímu přístupu ke zkoumání učitele, shrnuje teoretická a metodologická východiska kvalitativně orientovaného výzkumu, analyzujícího vývoj učitele na základě jeho životního příběhu (life story) zjišťovaného metodou rozhovoru. Validita těchto výzkumů může být zajišťována pomocí triangulace jinými metodami. Závěr příspěvku je věnován možnému propojení kvalitativních a kvantitativních metod.
In English
The paper deals with the newest approach to study of teachers development by the life story method which used so called life story interview. We try to summarize some theoretical and methodological basis of this qualitative research, and we describe the issue of validity too. This article also presents usefulness of mixed method design as a type of research design in which we used qualitative and quantitative approaches together.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
|