D 2006

Životní příběhy učitelů - od kvalitativního ke smíšenému výzkumnému designu

LUKAS, Josef

Basic information

Original name

Životní příběhy učitelů - od kvalitativního ke smíšenému výzkumnému designu

Name (in English)

Teachers life stories - from qualitative toward mixed research design

Authors

LUKAS, Josef (203 Czech Republic, guarantor)
Kocurová Marie.

Edition

1. vyd. Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu; sborník anotací 14 konference ČAPV, p. 36-36, 2006

Publisher

Západočeská univerzita v Plzni

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/00216224:14230/06:00017304

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

80-7043-483-X

Keywords in English

teacher; development; qualitative methodology; life story; narrative approach; triangulation; mixed methods research design

Tags

development, life story, mixed methods research design, narrative approach, Qualitative methodology, teacher, triangulation
Změněno: 12/5/2008 23:24, PhDr. Josef Lukas, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek je věnován novějšímu přístupu ke zkoumání učitele, shrnuje teoretická a metodologická východiska kvalitativně orientovaného výzkumu, analyzujícího vývoj učitele na základě jeho životního příběhu (life story) zjišťovaného metodou rozhovoru. Validita těchto výzkumů může být zajišťována pomocí triangulace jinými metodami. Závěr příspěvku je věnován možnému propojení kvalitativních a kvantitativních metod.

In English

The paper deals with the newest approach to study of teachers development by the life story method which used so called life story interview. We try to summarize some theoretical and methodological basis of this qualitative research, and we describe the issue of validity too. This article also presents usefulness of mixed method design as a type of research design in which we used qualitative and quantitative approaches together.

Links

MSM0021622406, plan (intention)
Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
Displayed: 1/11/2024 23:09