POKORNÁ, Andrea. EBM jako nástroj umožňující efektivnější rozhodování při poskytování péče v podmínkách výuky ošetřovatelských postupů (EBM as a tool for effectiveness solution making during the caregiving in tuition of nursing skills). In Ošetrovateľstvo 21. storočia v procese zmien - Zborník z 1. medzinárodnej vedeckej konferencie. Nitra: Univerzita Konstantina Filozofa v Nitre, 2005, p. 347-357, 10 pp. ISBN 80-8050-886-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name EBM jako nástroj umožňující efektivnější rozhodování při poskytování péče v podmínkách výuky ošetřovatelských postupů
Name in Czech EBM jako nástroj umožňující efektivnější rozhodování při poskytování péče v podmínkách výuky ošetřovatelských postupů
Name (in English) EBM as a tool for effectiveness solution making during the caregiving in tuition of nursing skills
Authors POKORNÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Nitra, Ošetrovateľstvo 21. storočia v procese zmien - Zborník z 1. medzinárodnej vedeckej konferencie, p. 347-357, 10 pp. 2005.
Publisher Univerzita Konstantina Filozofa v Nitre
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 30000 3. Medical and Health Sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14110/05:00031635
Organization unit Faculty of Medicine
ISBN 80-8050-886-0
Keywords (in Czech) Evidence Based Medicine; Evidence Based Healthcare;zdroje informací; validita; hodnocení;ošetřovatelská péče
Keywords in English Evidence based Medicine; Evidence Based Healthcare;source; validity; evaluation; nursing care;
Tags evaluation, Evidence Based Healthcare, evidence based medicine, nursing care, source, validity
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Andrea Pokorná, Ph.D., učo 98239. Changed: 10/2/2010 11:52.
Abstract
Příspěvek se zabývá otázkou využití metod evidence based medicine při výuce předmětů ošetřovatelské postupy, odborná praxe a omunikace u studentů bakalářského stuida oboru všeobecná sestra. V závěrečné práci příspěvku je zařazena evaluace postupů EBM ve výuce ze strany studenztů na základě výsledků dotazníkového šetření.
Abstract (in English)
The articleis focused on the problematic of the using of the EBM methodology in the tuition of subjects Nursing skills, Clinical practice and Communication by the Nursing students. There are evaluated processes of the EBM in the tuition from the students point of view at the end of the article.
PrintDisplayed: 1/5/2024 19:01