Detailed Information on Publication Record
2005
EBM jako nástroj umožňující efektivnější rozhodování při poskytování péče v podmínkách výuky ošetřovatelských postupů
POKORNÁ, AndreaBasic information
Original name
EBM jako nástroj umožňující efektivnější rozhodování při poskytování péče v podmínkách výuky ošetřovatelských postupů
Name in Czech
EBM jako nástroj umožňující efektivnější rozhodování při poskytování péče v podmínkách výuky ošetřovatelských postupů
Name (in English)
EBM as a tool for effectiveness solution making during the caregiving in tuition of nursing skills
Authors
POKORNÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Nitra, Ošetrovateľstvo 21. storočia v procese zmien - Zborník z 1. medzinárodnej vedeckej konferencie, p. 347-357, 10 pp. 2005
Publisher
Univerzita Konstantina Filozofa v Nitre
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
30000 3. Medical and Health Sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14110/05:00031635
Organization unit
Faculty of Medicine
ISBN
80-8050-886-0
Keywords (in Czech)
Evidence Based Medicine; Evidence Based Healthcare;zdroje informací; validita; hodnocení;ošetřovatelská péče
Keywords in English
Evidence based Medicine; Evidence Based Healthcare;source; validity; evaluation; nursing care;
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 10/2/2010 11:52, prof. PhDr. Andrea Pokorná, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá otázkou využití metod evidence based medicine při výuce předmětů ošetřovatelské postupy, odborná praxe a omunikace u studentů bakalářského stuida oboru všeobecná sestra. V závěrečné práci příspěvku je zařazena evaluace postupů EBM ve výuce ze strany studenztů na základě výsledků dotazníkového šetření.
In English
The articleis focused on the problematic of the using of the EBM methodology in the tuition of subjects Nursing skills, Clinical practice and Communication by the Nursing students. There are evaluated processes of the EBM in the tuition from the students point of view at the end of the article.