D 2005

EBM jako nástroj umožňující efektivnější rozhodování při poskytování péče v podmínkách výuky ošetřovatelských postupů

POKORNÁ, Andrea

Basic information

Original name

EBM jako nástroj umožňující efektivnější rozhodování při poskytování péče v podmínkách výuky ošetřovatelských postupů

Name in Czech

EBM jako nástroj umožňující efektivnější rozhodování při poskytování péče v podmínkách výuky ošetřovatelských postupů

Name (in English)

EBM as a tool for effectiveness solution making during the caregiving in tuition of nursing skills

Authors

POKORNÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Nitra, Ošetrovateľstvo 21. storočia v procese zmien - Zborník z 1. medzinárodnej vedeckej konferencie, p. 347-357, 10 pp. 2005

Publisher

Univerzita Konstantina Filozofa v Nitre

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

30000 3. Medical and Health Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14110/05:00031635

Organization unit

Faculty of Medicine

ISBN

80-8050-886-0

Keywords (in Czech)

Evidence Based Medicine; Evidence Based Healthcare;zdroje informací; validita; hodnocení;ošetřovatelská péče

Keywords in English

Evidence based Medicine; Evidence Based Healthcare;source; validity; evaluation; nursing care;

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 10/2/2010 11:52, prof. PhDr. Andrea Pokorná, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá otázkou využití metod evidence based medicine při výuce předmětů ošetřovatelské postupy, odborná praxe a omunikace u studentů bakalářského stuida oboru všeobecná sestra. V závěrečné práci příspěvku je zařazena evaluace postupů EBM ve výuce ze strany studenztů na základě výsledků dotazníkového šetření.

In English

The articleis focused on the problematic of the using of the EBM methodology in the tuition of subjects Nursing skills, Clinical practice and Communication by the Nursing students. There are evaluated processes of the EBM in the tuition from the students point of view at the end of the article.