STRÁNSKÁ, Zdenka. Issues of learning styles and academic achievement at pupils prone to test-anxiety and test-anxious pupils. In Psychology & Health (Norman, P. (Ed.)). Abstracts Book. 20th Annual Conference of the European Health Psychology Society: Social Change and New Challenges for Health Psychology. Routledge Taylor & Francis Group, Volume 21, Supplem. 1, p. 146. 2006. ISSN 0887-0446.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Issues of learning styles and academic achievement at pupils prone to test-anxiety and test-anxious pupils
Name in Czech K problematice učebního stylu a školní úspěšnosti u žáků inklinujících k trémě a žáků-trémistů
Authors STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Psychology & Health (Norman, P. (Ed.)). Abstracts Book. 20th Annual Conference of the European Health Psychology Society: Social Change and New Challenges for Health Psychology. Routledge Taylor & Francis Group, Volume 21, Supplem. 1, p. 146. 2006.
Other information
Original language English
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Impact factor Impact factor: 1.636
RIV identification code RIV/00216224:14210/06:00017347
Organization unit Faculty of Arts
ISSN 0887-0446
UT WoS 000240000100427
Keywords in English learning style; academic achievement; anxiety
Tags academic achievement, anxiety, learning style
Tags International impact
Changed by Changed by: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Changed: 26/3/2010 16:41.
Abstract
The paper presents the results of study focused on individual learning preferences at pupils at higher grades of primary school, particularly at pupils prone to test-anxiety or test-anxious pupils (i.e. to find out what the pupil does and what he prefers while he is learning). Further, we focused on the relationships with the study results and academic achievement, with the consideration of gender differences in the observed variables. The learning styles were identified by the Czech version of the Learning Styles Inventory (LSI) created by R. Dunn, K. Dunn, and G. Price (translated and adapted by J. Mareš). The test-anxiety was measured by the Classic Fear, Social Anxiety and Test-Anxiety Scale (KSAT) by O. Kondáš. Besides, the school results in selected school subject were observed.
Abstract (in Czech)
Ve sdělení jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zmapovat individuální preference při učení žáků druhého stupně základní školy – se zaměřením na žáky inklinující k trémě a žáky-trémisty (tj. zjistit, co žák dělá a co mu nejlépe vyhovuje, když se učí) a dále prozkoumat jejich souvislosti s dosahovanými výsledky učení, školní úspěšností žáků, a to i s ohledem na zjištění rozdílů mezi chlapci a dívkami ve sledovaných proměnných. K diagnostice stylu učení byla použita česká verze amerického Dotazníku stylů učení (LSI) autorů R. Dunnové, K. Dunna a G. Price (v překladu a úpravě J. Mareše) a ke zjištění míry trémy Škála klasického strachu, sociálně situační anxiety a trémy (KSAT) O. Kondáše. Byl zjišťován též školní prospěch žáků z vybraných předmětů.
PrintDisplayed: 2/10/2024 13:19