VESELÁ, Martina a David ŠMAHEL. Virtual attractivity and partner selection on the Internet. In Cyberspace 2005. Brno: Masaryk University. s. 295-302, 7 s. ISBN 80-210-4060-2. 2006.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Virtual attractivity and partner selection on the Internet
Název česky Interpersonální atraktivita ve virtuálním prostředí
Autoři VESELÁ, Martina (203 Česká republika, garant) a David ŠMAHEL (203 Česká republika).
Vydání Brno, Cyberspace 2005, od s. 295-302, 7 s. 2006.
Nakladatel Masaryk University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/06:00017381
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 80-210-4060-2
Klíčová slova anglicky interpersonal attraction;Internet;computer-mediated-communication;similarity
Štítky computer-mediated-communication, internet, interpersonal attraction, similarity
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D., učo 3068. Změněno: 19. 1. 2007 11:12.
Anotace
The article focuses on the issue of interpersonal attraction in cyberspace. The purpose of the qualitative research based on the grounded theory was to find out, what criteria influence internet users choice of partners for online communication. There were interviewed seven respondents – regular internet users - aged from 19 to 35. The analysis of the interviews has shown that the attraction is induced by the following qualities: similarity, interestingness, creativity, intelligence, advanced linguistic and communicative skills, sense of humour and what some of the respondents called virtual charisma. Passivity, aggression and immoderate exhibitionism on the other hand are generally considered unattractive. Similarity (sharing of interests, opinions and/or values) has turned out to be the most significant factor.
Anotace česky
Předmětem výzkumu byla interpersonální atraktivita ve virtuálním prostředí. Cílem kvalitativního výzkumu bylo rozpoznat kritéria, podle kterých si uživatelé na internetu vybírají své komunikační partnery. Za tímto účelem bylo realizováno 7 rozhovorů s aktivními uživateli internetu ve věku 19 až 35 let. Při analýze bylo využito metod a postupů zakotvené teorie. Výsledky výzkumu ukazují, že respondenti za virtuálně atraktivní považují: podobnost, zajímavost, kreativitu, inteligenci, schopnost používat slova a jazyk, smysl pro humor a virtuální charisma. Naopak pasivita, nepřiměřený exhibicionismus a agresivita atraktivitu snižují. Jako nejvýznamnější činitel se ukázala být podobnost, neboli míra sdílených zájmů, postojů, názorů či hodnot.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 21:11