STRACH, Jiří a Jana VESELÁ. Diagnostic Methods for Healthweise Orientated Vocational Selection of Primary School Pupils. In Care of Educational Institutions about Childern Health. 1. vyd. Sint Petersburg: Ministerstvo vzdělávání a vědy Ruské federace, 2006, s. 18 -22. ISBN 5-7434-0349-X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Diagnostic Methods for Healthweise Orientated Vocational Selection of Primary School Pupils
Název česky Diagnostické metody pro zdravotně orientovanou volbu povolání žáků základní školy.
Název anglicky Diagnostic Methods for Healthweise Orientated Vocational Selection of Primary School Pupils
Autoři STRACH, Jiří (203 Česká republika) a Jana VESELÁ (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Sint Petersburg, Care of Educational Institutions about Childern Health, od s. 18 -22, 5 s. 2006.
Nakladatel Ministerstvo vzdělávání a vědy Ruské federace
Další údaje
Originální jazyk ruština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Rusko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/06:00017392
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 5-7434-0349-X
Klíčová slova anglicky Health diagnostic for selectin of primary school
Změnil Změnil: doc. Ing. Jiří Strach, CSc., učo 2490. Změněno: 25. 3. 2010 13:02.
Anotace
The contributoin deals with diagnostic methods for vocational selection based on pupils aptitude and his interests. The assumed result of the diagnostic method is a draft of new types of preparation for career which would not lead to stress, burden harming mental health of the diagnosticated individual. IQ tests in a combination with a special computer testing programme are used for diagnostics. Results are evaluated together and they are finished by a discussion with the pupil accompanied by her/his parents.Special tests of the whole class from the point of view of becoming a member of the class and pupils behaviour in the team come before the tests mentioned above. The whole draft is discussed with a class teacher before a debate with parents.
Anotace česky
Příspěvek pojednává o diagnostických metodách pro volbu povolání, založených na dispozicích žáka a jeho zájmech. Předpokládaným výsledkem diagnostických metod je návrh nových typů přípravy na povolání, které by nevedly ke stresu, zátěži poškozující duševní zdraví diagnostikovaného jedince. Při diagnostice se využívá inteligenčních testů v kombinaci s speciálním počítačovým testovacím programem. Výsledky se vyhodnocují společně a končí rozpravou s žákem v doprovodu rodičů. Testům předchází speciální testování celé třídy z hlediska začlenění jednotlivých žáků do kolektivu třídy a jejich chování v něm. Celkový návrh zdravotně orientované profesionální přípravy je výsledkem všech použitých metod. Před rozhovorem s rodiči je návrh konsultován s třídním učitelem.
Anotace anglicky
The contributoin deals with diagnostic methods for vocational selection based on pupils aptitude and his interests. The assumed result of the diagnostic method is a draft of new types of preparation for career which would not lead to stress, burden harming mental health of the diagnosticated individual. IQ tests in a combination with a special computer testing programme are used for diagnostics. Results are evaluated together and they are finished by a discussion with the pupil accompanied by her/his parents.Special tests of the whole class from the point of view of becoming a member of the class and pupils behaviour in the team come before the tests mentioned above. The whole draft is discussed with a class teacher before a debate with parents.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 11:02