Diagnostic Methods for Healthweise Orientated Vocational Selection of Primary School Pupils
STRACH, Jiří a Jana VESELÁ. Diagnostic Methods for Healthweise Orientated Vocational Selection of Primary School Pupils. In Care of Educational Institutions about Childern Health. 1. vyd. Sint Petersburg: Ministerstvo vzdělávání a vědy Ruské federace, 2006, s. 18 -22. ISBN 5-7434-0349-X. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Diagnostic Methods for Healthweise Orientated Vocational Selection of Primary School Pupils |
Název česky | Diagnostické metody pro zdravotně orientovanou volbu povolání žáků základní školy. |
Název anglicky | Diagnostic Methods for Healthweise Orientated Vocational Selection of Primary School Pupils |
Autoři | STRACH, Jiří (203 Česká republika) a Jana VESELÁ (203 Česká republika, garant). |
Vydání | 1. vyd. Sint Petersburg, Care of Educational Institutions about Childern Health, od s. 18 -22, 5 s. 2006. |
Nakladatel | Ministerstvo vzdělávání a vědy Ruské federace |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | ruština |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Rusko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/06:00017392 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 5-7434-0349-X |
Klíčová slova anglicky | Health diagnostic for selectin of primary school |
Změnil | Změnil: doc. Ing. Jiří Strach, CSc., učo 2490. Změněno: 25. 3. 2010 13:02. |
Anotace |
---|
The contributoin deals with diagnostic methods for vocational selection based on pupils aptitude and his interests. The assumed result of the diagnostic method is a draft of new types of preparation for career which would not lead to stress, burden harming mental health of the diagnosticated individual. IQ tests in a combination with a special computer testing programme are used for diagnostics. Results are evaluated together and they are finished by a discussion with the pupil accompanied by her/his parents.Special tests of the whole class from the point of view of becoming a member of the class and pupils behaviour in the team come before the tests mentioned above. The whole draft is discussed with a class teacher before a debate with parents. |
Anotace česky |
---|
Příspěvek pojednává o diagnostických metodách pro volbu povolání, založených na dispozicích žáka a jeho zájmech. Předpokládaným výsledkem diagnostických metod je návrh nových typů přípravy na povolání, které by nevedly ke stresu, zátěži poškozující duševní zdraví diagnostikovaného jedince. Při diagnostice se využívá inteligenčních testů v kombinaci s speciálním počítačovým testovacím programem. Výsledky se vyhodnocují společně a končí rozpravou s žákem v doprovodu rodičů. Testům předchází speciální testování celé třídy z hlediska začlenění jednotlivých žáků do kolektivu třídy a jejich chování v něm. Celkový návrh zdravotně orientované profesionální přípravy je výsledkem všech použitých metod. Před rozhovorem s rodiči je návrh konsultován s třídním učitelem. |
Anotace anglicky |
---|
The contributoin deals with diagnostic methods for vocational selection based on pupils aptitude and his interests. The assumed result of the diagnostic method is a draft of new types of preparation for career which would not lead to stress, burden harming mental health of the diagnosticated individual. IQ tests in a combination with a special computer testing programme are used for diagnostics. Results are evaluated together and they are finished by a discussion with the pupil accompanied by her/his parents.Special tests of the whole class from the point of view of becoming a member of the class and pupils behaviour in the team come before the tests mentioned above. The whole draft is discussed with a class teacher before a debate with parents. |
Návaznosti | |
---|---|
MSM0021622421, záměr | Název: Škola a zdraví pro 21. století |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století |
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 11:02