Detailed Information on Publication Record
2006
Diagnostic Methods for Healthweise Orientated Vocational Selection of Primary School Pupils
STRACH, Jiří and Jana VESELÁBasic information
Original name
Diagnostic Methods for Healthweise Orientated Vocational Selection of Primary School Pupils
Name in Czech
Diagnostické metody pro zdravotně orientovanou volbu povolání žáků základní školy.
Name (in English)
Diagnostic Methods for Healthweise Orientated Vocational Selection of Primary School Pupils
Authors
STRACH, Jiří (203 Czech Republic) and Jana VESELÁ (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Sint Petersburg, Care of Educational Institutions about Childern Health, p. 18 -22, 5 pp. 2006
Publisher
Ministerstvo vzdělávání a vědy Ruské federace
Other information
Language
Russian
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Russian Federation
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00017392
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
5-7434-0349-X
Keywords in English
Health diagnostic for selectin of primary school
Změněno: 25/3/2010 13:02, doc. Ing. Jiří Strach, CSc.
V originále
The contributoin deals with diagnostic methods for vocational selection based on pupils aptitude and his interests. The assumed result of the diagnostic method is a draft of new types of preparation for career which would not lead to stress, burden harming mental health of the diagnosticated individual. IQ tests in a combination with a special computer testing programme are used for diagnostics. Results are evaluated together and they are finished by a discussion with the pupil accompanied by her/his parents.Special tests of the whole class from the point of view of becoming a member of the class and pupils behaviour in the team come before the tests mentioned above. The whole draft is discussed with a class teacher before a debate with parents.
In Czech
Příspěvek pojednává o diagnostických metodách pro volbu povolání, založených na dispozicích žáka a jeho zájmech. Předpokládaným výsledkem diagnostických metod je návrh nových typů přípravy na povolání, které by nevedly ke stresu, zátěži poškozující duševní zdraví diagnostikovaného jedince. Při diagnostice se využívá inteligenčních testů v kombinaci s speciálním počítačovým testovacím programem. Výsledky se vyhodnocují společně a končí rozpravou s žákem v doprovodu rodičů. Testům předchází speciální testování celé třídy z hlediska začlenění jednotlivých žáků do kolektivu třídy a jejich chování v něm. Celkový návrh zdravotně orientované profesionální přípravy je výsledkem všech použitých metod. Před rozhovorem s rodiči je návrh konsultován s třídním učitelem.
In English
The contributoin deals with diagnostic methods for vocational selection based on pupils aptitude and his interests. The assumed result of the diagnostic method is a draft of new types of preparation for career which would not lead to stress, burden harming mental health of the diagnosticated individual. IQ tests in a combination with a special computer testing programme are used for diagnostics. Results are evaluated together and they are finished by a discussion with the pupil accompanied by her/his parents.Special tests of the whole class from the point of view of becoming a member of the class and pupils behaviour in the team come before the tests mentioned above. The whole draft is discussed with a class teacher before a debate with parents.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|