D 2006

Diagnostic Methods for Healthweise Orientated Vocational Selection of Primary School Pupils

STRACH, Jiří and Jana VESELÁ

Basic information

Original name

Diagnostic Methods for Healthweise Orientated Vocational Selection of Primary School Pupils

Name in Czech

Diagnostické metody pro zdravotně orientovanou volbu povolání žáků základní školy.

Name (in English)

Diagnostic Methods for Healthweise Orientated Vocational Selection of Primary School Pupils

Authors

STRACH, Jiří (203 Czech Republic) and Jana VESELÁ (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Sint Petersburg, Care of Educational Institutions about Childern Health, p. 18 -22, 5 pp. 2006

Publisher

Ministerstvo vzdělávání a vědy Ruské federace

Other information

Language

Russian

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Russian Federation

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00017392

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

5-7434-0349-X

Keywords in English

Health diagnostic for selectin of primary school
Změněno: 25/3/2010 13:02, doc. Ing. Jiří Strach, CSc.

Abstract

V originále

The contributoin deals with diagnostic methods for vocational selection based on pupils aptitude and his interests. The assumed result of the diagnostic method is a draft of new types of preparation for career which would not lead to stress, burden harming mental health of the diagnosticated individual. IQ tests in a combination with a special computer testing programme are used for diagnostics. Results are evaluated together and they are finished by a discussion with the pupil accompanied by her/his parents.Special tests of the whole class from the point of view of becoming a member of the class and pupils behaviour in the team come before the tests mentioned above. The whole draft is discussed with a class teacher before a debate with parents.

In Czech

Příspěvek pojednává o diagnostických metodách pro volbu povolání, založených na dispozicích žáka a jeho zájmech. Předpokládaným výsledkem diagnostických metod je návrh nových typů přípravy na povolání, které by nevedly ke stresu, zátěži poškozující duševní zdraví diagnostikovaného jedince. Při diagnostice se využívá inteligenčních testů v kombinaci s speciálním počítačovým testovacím programem. Výsledky se vyhodnocují společně a končí rozpravou s žákem v doprovodu rodičů. Testům předchází speciální testování celé třídy z hlediska začlenění jednotlivých žáků do kolektivu třídy a jejich chování v něm. Celkový návrh zdravotně orientované profesionální přípravy je výsledkem všech použitých metod. Před rozhovorem s rodiči je návrh konsultován s třídním učitelem.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century