D 2006

Kulturní odlišnosti v elektronických médiích

ŠKAPA, Radoslav and Oldřich PEPRLA

Basic information

Original name

Kulturní odlišnosti v elektronických médiích

Name in Czech

Kulturní odlišnosti v elektronických médiích

Name (in English)

Cultural differences in electronic media

Authors

ŠKAPA, Radoslav and Oldřich PEPRLA

Edition

1. vyd. Brno, Vývojové tendence podniků II (Svazek II.), p. 589-610, 21 pp. 2006

Publisher

Masarykova univerzita v Brně

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-210-4133-1

Keywords in English

Marketing; global strategy; local strategy; websites presentations

Tags

Reviewed
Změněno: 5/5/2011 16:16, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Abstract

V originále

Naše práce si klade za cíl prozkoumat míru standardizace internetových prezentací nadnárodních společností působících v ČR. Standardizací máme na mysli podobnost (obsahovou a vizuální) s příslušnými globálními stránkami. Těchto zkoumaných stránek bylo v něm vzorku 36. Protože se jedná o významné společnosti i z hlediska českého trhu, domníváme se, že výsledky - byť na omezeném vzorku - vypovídají o přístupu zahraničních společností v oblasti internetové sebeprezentace v ČR obecně.

In English

Our small research tries to explore level of standardization of Czech websites of multinational companies that operate on our market. The term of standardization is defined as similarity between Czech local and global version of particular websites. Our sample consist of 36 sites. Because the companies in the sample are important players on Czech market, we believe the results can be generalized to certain extent – our findings may uncover some of the practices of multinationals in Czech Republic.