Detailed Information on Publication Record
2006
Kulturní odlišnosti v elektronických médiích
ŠKAPA, Radoslav and Oldřich PEPRLABasic information
Original name
Kulturní odlišnosti v elektronických médiích
Name in Czech
Kulturní odlišnosti v elektronických médiích
Name (in English)
Cultural differences in electronic media
Authors
ŠKAPA, Radoslav and Oldřich PEPRLA
Edition
1. vyd. Brno, Vývojové tendence podniků II (Svazek II.), p. 589-610, 21 pp. 2006
Publisher
Masarykova univerzita v Brně
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
80-210-4133-1
Keywords in English
Marketing; global strategy; local strategy; websites presentations
Tags
Reviewed
Změněno: 5/5/2011 16:16, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
V originále
Naše práce si klade za cíl prozkoumat míru standardizace internetových prezentací nadnárodních společností působících v ČR. Standardizací máme na mysli podobnost (obsahovou a vizuální) s příslušnými globálními stránkami. Těchto zkoumaných stránek bylo v něm vzorku 36. Protože se jedná o významné společnosti i z hlediska českého trhu, domníváme se, že výsledky - byť na omezeném vzorku - vypovídají o přístupu zahraničních společností v oblasti internetové sebeprezentace v ČR obecně.
In English
Our small research tries to explore level of standardization of Czech websites of multinational companies that operate on our market. The term of standardization is defined as similarity between Czech local and global version of particular websites. Our sample consist of 36 sites. Because the companies in the sample are important players on Czech market, we believe the results can be generalized to certain extent – our findings may uncover some of the practices of multinationals in Czech Republic.