ŠKAPA, Radoslav and Oldřich PEPRLA. Kulturní odlišnosti v elektronických médiích (Cultural differences in electronic media). In Vývojové tendence podniků II (Svazek II.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2006, p. 589-610, 21 pp. ISBN 80-210-4133-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kulturní odlišnosti v elektronických médiích
Name in Czech Kulturní odlišnosti v elektronických médiích
Name (in English) Cultural differences in electronic media
Authors ŠKAPA, Radoslav and Oldřich PEPRLA.
Edition 1. vyd. Brno, Vývojové tendence podniků II (Svazek II.), p. 589-610, 21 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-210-4133-1
Keywords in English Marketing; global strategy; local strategy; websites presentations
Tags global strategy, local strategy, marketing, websites presentations
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D., učo 10072. Changed: 5/5/2011 16:16.
Abstract
Naše práce si klade za cíl prozkoumat míru standardizace internetových prezentací nadnárodních společností působících v ČR. Standardizací máme na mysli podobnost (obsahovou a vizuální) s příslušnými globálními stránkami. Těchto zkoumaných stránek bylo v něm vzorku 36. Protože se jedná o významné společnosti i z hlediska českého trhu, domníváme se, že výsledky - byť na omezeném vzorku - vypovídají o přístupu zahraničních společností v oblasti internetové sebeprezentace v ČR obecně.
Abstract (in English)
Our small research tries to explore level of standardization of Czech websites of multinational companies that operate on our market. The term of standardization is defined as similarity between Czech local and global version of particular websites. Our sample consist of 36 sites. Because the companies in the sample are important players on Czech market, we believe the results can be generalized to certain extent – our findings may uncover some of the practices of multinationals in Czech Republic.
PrintDisplayed: 23/6/2024 22:45