KORCOVÁ, Kateřina. Rozvoj prekonceptů u žáků 1. stupně: dosavadní zkušenosti s výzkumem (Development of the Preconception of the Primary School Pupils). In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků 14. konference ČAPV (CD-ROM). Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2006, p. 1 -13. ISBN 80-7043-483-X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rozvoj prekonceptů u žáků 1. stupně: dosavadní zkušenosti s výzkumem
Name (in English) Development of the Preconception of the Primary School Pupils
Authors KORCOVÁ, Kateřina.
Edition Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků 14. konference ČAPV (CD-ROM). p. 1 -13, 13 pp. 2006.
Publisher Západočeská univerzita v Plzni
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-7043-483-X
Keywords in English Drawing of digestive system; the subject human digestive system; pupil in the third class of primary school; examples of pupils drawings
Tags Drawing of digestive system, examples of pupils drawings
Changed by Changed by: Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D., učo 162669. Changed: 26/7/2010 09:02.
Abstract
Příspěvek je věnován zkušenostem s probíhajícím výzkumem vývoje prekonceptů žáků třetího ročníku základní školy o trávicí soustavě člověka vzhledem ke zkušenostem prezentovaných ve zprávách z dříve realizovaných výzkumů na podobné téma.
Abstract (in English)
The contribution shows our experiences with research of pupils understandings of human digestive system. We also present experiences from reports about approaches in researches made in the past which were aimed to similar subject.
Links
FRVS/1467/2006, interní kód MUName: Význam představivosti v procesu učení ve vybraných předmětech primární školy
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
PrintDisplayed: 3/5/2024 06:44