D 2006

Kvalita jako konkurenční výhoda

KLAPALOVÁ, Alena

Basic information

Original name

Kvalita jako konkurenční výhoda

Name (in English)

Quality as competitive advantage

Authors

KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

první. Praha, Obchod, jakost a fince v podnicích - determinanty konkurenceschpnosti IV, p. 70-74, 5 pp. 2006

Publisher

Katedra obchodu a financí, Česká zemědělská univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/06:00015947

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-213-1436-2

Keywords in English

quality; competitiveness; marketing; competitive advantage
Změněno: 8/11/2006 17:28, doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek prezentuje výsledky průzkumu týkajícího se odbytové problematiky českých podniků, v tomto případě konkrétně s koncentrací na poukázání na některé vzájemné vztahy mezi vnímáním významu kvality jako nutnosti a kvality jako konkurenční výhody pro zajištění žádoucího postavení podniku a jeho ziskovosti.

In English

The paper presents the results of the research concerning the sales problems of the Czech enterprises concentrating on the quality importance perception as an competitive advantage for planned enterprise position and profitability.

Links

GA402/05/0853, research and development project
Name: Činitelé podněcující a tlumící zakládání a rozvoj malých a středních podniků v České republice jako členské zemi Evropské unie
Investor: Czech Science Foundation, Factors that stimulate and absorb establishing and development of small and medium enterprises in the Czech republic as a member state of the European Communities