D 2006

Sociální zodpovědnost podniku a spokojenost zákazníka

KLAPALOVÁ, Alena

Basic information

Original name

Sociální zodpovědnost podniku a spokojenost zákazníka

Name (in English)

Corporate social responsibility and customer satisfaction

Authors

KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

první. Bratislava, Podnikateľské prostredie a etika podnikania, p. 229-234, 6 pp. 2006

Publisher

Katedra podnikovohospodárska, Ekonomická univerzita Bratislava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/06:00031664

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-225-2199-X

Keywords in English

corporate social responsibility; customer satisfaction governmental interest; EU

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 16/3/2010 16:15, Mgr. Ing. Lenka Matějová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek prezentuje význam pojmu "společenská zodpovědnost podniku" pro podnikání i příklady výsledků průzkumů vnímání chování podniků ze strany zákazníků. Nastiňuje také zájem vlád o tento pojem a situaci v ČR.

In English

The paper presents the importance of the concept "corporate social responsibility" for the entrepreneurship as well as the examples of the research of corporate behavior perception of the customers. It outlines the governmental interest of this concept ant the situation in the Czech republic, too.