Detailed Information on Publication Record
2006
Sociální zodpovědnost podniku a spokojenost zákazníka
KLAPALOVÁ, AlenaBasic information
Original name
Sociální zodpovědnost podniku a spokojenost zákazníka
Name (in English)
Corporate social responsibility and customer satisfaction
Authors
KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
první. Bratislava, Podnikateľské prostredie a etika podnikania, p. 229-234, 6 pp. 2006
Publisher
Katedra podnikovohospodárska, Ekonomická univerzita Bratislava
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/06:00031664
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
80-225-2199-X
Keywords in English
corporate social responsibility; customer satisfaction governmental interest; EU
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 16/3/2010 16:15, Mgr. Ing. Lenka Matějová, Ph.D.
V originále
Příspěvek prezentuje význam pojmu "společenská zodpovědnost podniku" pro podnikání i příklady výsledků průzkumů vnímání chování podniků ze strany zákazníků. Nastiňuje také zájem vlád o tento pojem a situaci v ČR.
In English
The paper presents the importance of the concept "corporate social responsibility" for the entrepreneurship as well as the examples of the research of corporate behavior perception of the customers. It outlines the governmental interest of this concept ant the situation in the Czech republic, too.