D 2006

Proměny prekonceptu v procesu učení

KORCOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Proměny prekonceptu v procesu učení

Name in Czech

Proměny prekonceptu v procesu učení

Name (in English)

Pre-concept changing during learning process

Authors

KORCOVÁ, Kateřina

Edition

Bratislava, Študentské fórum : zborník príspevkov z 8. ročníka stretnutí. p. 91-95, 5 pp. 2006

Publisher

Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, Občianske združenie Výchova - Veda - Vzdelávanie - Výskum

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

80-969146-5-0

Keywords in English

Pre-concept; teachers preparation and realisation of schooling; research methods

Tags

Reviewed
Změněno: 26/7/2010 09:12, Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek je zaměřen na popis výzkumu proměn prekonceptů žáků 1. stupně základní školy v průběhu času v závislosti na učitelově přípravě a realizaci výuky. Výzkum bude probíhat ve 3. ročníku základní školy a bude realizován pomocí metod pozorování a analýzy žákovského produktu.

In English

Contribution is focused on describing the research about pre-concepts changing by primary school pupils during time commensurate with teachers preparation and realization of schooling. The research will run in the third class in primary school and will be realized though observationin class and painting analysis.

Links

GD406/09/H040, research and development project
Name: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Czech Science Foundation, School: Research of Internal Processes and External Conditions of its Functioning