D
2006
Obsah vzdělání – vztahy mezi cíli, požadavky a realitou z pohledu ekologické/environmentální výchovy
HORKÁ, Hana and Zdeněk HROMÁDKA
Basic information
Original name
Obsah vzdělání – vztahy mezi cíli, požadavky a realitou z pohledu ekologické/environmentální výchovy
Name (in English)
The content of education – relations among the aims, requirements and reality from the point of view of environmental education
Edition
první. Brno, Problémy kurikula základní školy, p. 148 -160, 13 pp. 2006
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00015975
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
environmental education; value; the content curriculum of the basic school; relation to nature;practical ecological ethos
V originále
Ve stati jsou prezentovány dílčí výsledky výzkumného šetření provedeného ke zjištění vzdělávacích výsledků v oblasti ekologické výchovy.Ukazuje se, že v obsahovém kurikulu základní školy by měly být explicitně vyjádřeny zásady "praktické ekologické etiky".
In English
The article presents some of the results of the research iquiring into the field of ecological education. These show that principles of "the practical ecological ethos" should be formulated explicitly in the content curriculum of the basic school.
Links
GA406/05/0246, research and development project | Name: Obsahová dimenze kurikula základní školy | Investor: Czech Science Foundation, The Content Dimension of Basic School Curriculum |
|
MSM0021622421, plan (intention) | Name: Škola a zdraví pro 21. století | Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century |
|
Displayed: 13/11/2024 02:31