D 2006

Obsah vzdělání – vztahy mezi cíli, požadavky a realitou z pohledu ekologické/environmentální výchovy

HORKÁ, Hana and Zdeněk HROMÁDKA

Basic information

Original name

Obsah vzdělání – vztahy mezi cíli, požadavky a realitou z pohledu ekologické/environmentální výchovy

Name (in English)

The content of education – relations among the aims, requirements and reality from the point of view of environmental education

Authors

HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor) and Zdeněk HROMÁDKA (203 Czech Republic)

Edition

první. Brno, Problémy kurikula základní školy, p. 148 -160, 13 pp. 2006

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00015975

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-4125-0

Keywords in English

environmental education; value; the content curriculum of the basic school; relation to nature;practical ecological ethos

Tags

Reviewed
Změněno: 18/6/2009 13:16, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Ve stati jsou prezentovány dílčí výsledky výzkumného šetření provedeného ke zjištění vzdělávacích výsledků v oblasti ekologické výchovy.Ukazuje se, že v obsahovém kurikulu základní školy by měly být explicitně vyjádřeny zásady "praktické ekologické etiky".

In English

The article presents some of the results of the research iquiring into the field of ecological education. These show that principles of "the practical ecological ethos" should be formulated explicitly in the content curriculum of the basic school.

Links

GA406/05/0246, research and development project
Name: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Czech Science Foundation, The Content Dimension of Basic School Curriculum
MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century