Detailed Information on Publication Record
2006
Dětská próza jako prostředek utváření vztahu k životnímu prostředí
HORKÁ, HanaBasic information
Original name
Dětská próza jako prostředek utváření vztahu k životnímu prostředí
Name (in English)
Children’s prose as a resource in building a relationship to the environment
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
první. Praha, Svět průřezových témat pro 1. stupeň ZŠ, p. 1-13, 13 pp. není uvedeno, 2006
Publisher
Dr. Josef Raabe, s r.o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00015976
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-86307-30-1
Keywords (in Czech)
ekologická (environmentální) výchova; hodnota přírody; vztah k životnímu prostředí; emocionální zkušenost
Keywords in English
environmental education; value of nature; relationship to the environment; emotional experience
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 18/6/2009 13:12, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Výběr literárních textů se stává zdrojem podnětů k rozvíjení poznávacích, hodnotích a přetvářecích vztahů k přírodě a celému životnímu prostředí. Aplikace uměleckého obrazu umopžňuje citový zážitek a přijímání hodnot před zdůvodněním, racionálním vysvětlením a pochopením.
In English
Selected literary texts are used as a thought-provoking resource to develop cognitive, emotionally-evaluative and practical relationships to nature and the environment. The application of an artistic image enables emotional experience and accepting values prior to justification, rational explanation and understanding.
Links
GA406/05/0246, research and development project |
| ||
MSM0021622421, plan (intention) |
|