C 2006

Dětská próza jako prostředek utváření vztahu k životnímu prostředí

HORKÁ, Hana

Basic information

Original name

Dětská próza jako prostředek utváření vztahu k životnímu prostředí

Name (in English)

Children’s prose as a resource in building a relationship to the environment

Authors

HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

první. Praha, Svět průřezových témat pro 1. stupeň ZŠ, p. 1-13, 13 pp. není uvedeno, 2006

Publisher

Dr. Josef Raabe, s r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00015976

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-86307-30-1

Keywords (in Czech)

ekologická (environmentální) výchova; hodnota přírody; vztah k životnímu prostředí; emocionální zkušenost

Keywords in English

environmental education; value of nature; relationship to the environment; emotional experience

Tags

Reviewed
Změněno: 18/6/2009 13:12, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Výběr literárních textů se stává zdrojem podnětů k rozvíjení poznávacích, hodnotích a přetvářecích vztahů k přírodě a celému životnímu prostředí. Aplikace uměleckého obrazu umopžňuje citový zážitek a přijímání hodnot před zdůvodněním, racionálním vysvětlením a pochopením.

In English

Selected literary texts are used as a thought-provoking resource to develop cognitive, emotionally-evaluative and practical relationships to nature and the environment. The application of an artistic image enables emotional experience and accepting values prior to justification, rational explanation and understanding.

Links

GA406/05/0246, research and development project
Name: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Czech Science Foundation, The Content Dimension of Basic School Curriculum
MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century