D 2006

Metodické aspekty výuky literatury prostřednictvím e-learningu

BUCHTOVÁ, Pavla

Basic information

Original name

Metodické aspekty výuky literatury prostřednictvím e-learningu

Name in Czech

Metodické aspekty výuky literatury prostřednictvím e-learningu

Name (in English)

Methodological aspects of teaching literature via e-learning

Authors

BUCHTOVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Hradec Králové, Sborník příspěvků ze semináře a soutěže eLearning 2006, p. 150-154, 5 pp. 2006

Publisher

Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00017613

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7041-416-2

Keywords in English

e-learning; LMS Moodle; teaching literature
Změněno: 18/6/2007 14:03, Mgr. Pavla Buchtová

Abstract

V originále

V důsledku plánovaného zavádění výuky jazyků na základních školách na stále nižším stupni je v České republice stálý nedostatek kvalifikovaných učitelů angličtiny. Katedry anglistiky při pedagogických a filozofických fakultách jsou nuceny přijímat více studentů, jejich kapacity na to však nestačí. Tato situace se v dnešní době řeší stále častěji otevíráním takzvaných kombinovaných forem studia, při kterých probíhá část výuky distanční formou. V prezentaci je představen kurz americké literatury, který může být využíván při kombinovaném typu studia, jsou načrtnuty výhody a nevýhody tohoto kurzu ve srovnání s tradičním typem výuky, a zkušenosti autorky s výukou literatury prostřednictvím e-learningu.

In English

Due to the planned introduction of foreign languages at elementary schools at an even earlier stage in the Czech Republic, there is a constant lack of qualified teachers of English. English departments of Pedagogical Faculties are under pressure to produce more graduates, their capacities, however, do not suffice. There is a tendency nowadays to open so called combined study programs where the courses are offered in a semi-distant form. The paper introduces the online course of American literature that could be employed within the combined study program, lists the advantages and disadvantages of this course when compared to the course in the traditional format and describes the experience of the author with teaching literature online.