BRANDEJSOVÁ, Jitka and Michal BRANDEJS. Development of E-learning and Its Integration into Masaryk University Information system. In Information and Communication Technology in Education. Rožnov pod Radhoštěm: University of Ostrava, 2006, p. 162-164. ISBN 80-7368-199-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Development of E-learning and Its Integration into Masaryk University Information system
Name in Czech Vývoj e-learningových aplikací a jejich integrace do informačního systému Masarykovy univerzity
Authors BRANDEJSOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor) and Michal BRANDEJS (203 Czech Republic).
Edition Rožnov pod Radhoštěm, Information and Communication Technology in Education, p. 162-164, 2006.
Publisher University of Ostrava
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14330/06:00017631
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 80-7368-199-4
Keywords in English e-learning; IS MU
Tags e-learning, IS MU
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Ľuboš Lunter, učo 143320. Changed: 31/3/2010 11:44.
Abstract
Masaryk University has recently been paying special attention to the expansion of e-learning. During the first stage of the process (lasting until 2004), the first steps were taken in the form of first e-learning courses, which were designed by teaching enthusiasts and embedded in special e-learning systems. During that period, the fundamental principles of designing e-learning courses began to surface. In 2004, the decision to develop the applications directly under the University's Information System (housing some of these by that time) was made. As a result, numerous e-learning services giving rise to several pilot courses have been gradually put into operation at all faculties since 2005. The paper focuses on what conditions must be met for a large university to succeed in the seamless integration of e-learning into its information system and what benefits the methods currently applied at Masaryk University have.
Abstract (in Czech)
Elektronické podpoře výuky na Masarykově univerzitě je v posledních letech věnována významná institucionální pozornost. Přestože dějiny e-learningu na MU jsou relativně krátké, můžeme označit letošní etapu tvorby báze inspirativních elektronických kurzů na všech fakultách jako začátek třetí etapy. První etapa do roku 2004 znamenala důležité parciální kroky v rozvoji e-learningu na MU, ověřila dílčí principy tvorby kurzů nadšených pedagogů ve speciálních e-learningových systémech. V druhé etapě, od roku 2004 bylo rozhodnuto na Masarykově univerzitě vyvíjet e-learning přímo v administrativním Informačním systému MU. V té době už existovalo v systému několik aplikací pro elektronickou podporu studia. A rok 2005 přinesl další širokou nabídku služeb, možností nových e-learningových agend a několik úvodních kurzů. Pro integraci e-learningu do administrativního systému by měl mít rozsáhlá univerzita vhodné podmínky a jak se osvědčuje zvolená koncepce na Masarykově univerzitě, je obsahem příspěvku. Klíčová slova: Informační systém, e-learning.
Links
LA 168, research and development projectName: Účast ČR ve výzkumném sdružení ERCIM
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Účast ČR ve výzkumném sdružení ERCIM
PrintDisplayed: 18/7/2024 23:27