Detailed Information on Publication Record
2006
Cesta informačního systému od administrace studia k elektronické podpoře výuky
BRANDEJSOVÁ, Jitka and Michal BRANDEJSBasic information
Original name
Cesta informačního systému od administrace studia k elektronické podpoře výuky
Name (in English)
The way of information system from study adminstration to e-learning
Authors
BRANDEJSOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor) and Michal BRANDEJS (203 Czech Republic)
Edition
Nitra, Univerzitné informačné systémy, p. 12-16, 2006
Publisher
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Združenie EUNIS Slovensko
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14330/06:00017632
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
80-8050-976-X
Keywords in English
e-learning; IS MU
Tags
Změněno: 31/3/2010 11:43, Mgr. Ľuboš Lunter
V originále
Pro Masarykovu univerzitu se milníky ve vývoji e-learningu staly roky 2004 a zejména 2005, kdy bylo vyvinuto nejvíce e-learningových nástrojů v Informačním systému MU. Vznikl tak Learning management system. Na MU se však toto označení nepoužívá, používá se označení EPV (Elektronická podpora výuky), protože .systém není jen klasickým LMS systémem, ale zahrnuje mnohem více služeb nebo autorské nástroje.
In English
The largest number of e-learning tools, which spawned the so-called Learning Management System, was developed under the Information System of Masaryk University during the period of 2004 – 2005. Besides the Learning Management System, some other services and authoring tools were also added to it, which is the reason why the term currently used at the University to refer to the whole product is that of EPV (an abbreviation standing for Czech Elektronická podpora výuky, i.e. Electronic Support of Education).
Links
LA 168, research and development project |
|