SEIDENGLANZ, Daniel. Evropská dopravní politika - kritika a geografické hodnocení (European transport policy - review and geographical assessment). Národohospodářský obzor. Brno: Ekonomicko-správní fakulta MU, 2006, 2006/VI, No 4, p. 84-96. ISSN 1213-2446.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Evropská dopravní politika - kritika a geografické hodnocení
Name in Czech Evropská dopravní politika - kritika a geografické hodnocení
Name (in English) European transport policy - review and geographical assessment
Authors SEIDENGLANZ, Daniel (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Národohospodářský obzor, Brno, Ekonomicko-správní fakulta MU, 2006, 1213-2446.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study Earth magnetism, geodesy, geography
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14310/06:00020045
Organization unit Faculty of Science
Keywords in English transport; railway; European transport policy; review of European transport policy
Tags European Transport Policy, railway, TRANSPORT
Changed by Changed by: Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D., učo 11114. Changed: 23/11/2007 12:30.
Abstract
Evropská dopravní politika je nástroj, který se snaží změnit současné uspořádání dopravního trhu v Evropské unii. Základním cílem přitom je dosažení jeho trvalé udržitelnosti, což spočívá v oslabení dominance silniční dopravy a v posílení významu environmentálně šetrnějších druhů dopravy jako je např. železniční, vnitrozemská vodní a námořní doprava. Článek představuje možné kritické přístupy k tomuto dokumentu s důrazem především na možné prostorové důsledky.
Abstract (in English)
European transport policy is a tool for changing the current configuration of transport market in the European Union. Its main aim is to achieve a long term sustainability by weakening the dominance of road transport and strengthening the importance of more environmentally friendly modes of transport such as railway, inland waterway and sea transport. The paper introduces possible critical approaches to this document with special focus on possible spatial consequences.
Links
GA402/04/2128, research and development projectName: Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
Investor: Czech Science Foundation, Railway transport-institutional aspects, economic theory and policy
PrintDisplayed: 9/7/2024 17:00