DONTCHEVA-NAVRATILOVA, Olga, Renata POVOLNÁ and Irena HŮLKOVÁ. Interactive E-learning support for teaching linguistics. Acta Academica Karviniensia. Sborník vědeckých statí a článků OPF. Karviná: OPF SU, 2006, vol. 2006, No 1, p. 16-28. ISSN 1212-415X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Interactive E-learning support for teaching linguistics
Name in Czech Interaktivní e-learningová podpora pro výuku lingvistiky
Authors DONTCHEVA-NAVRATILOVA, Olga (100 Bulgaria, guarantor, belonging to the institution), Renata POVOLNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Irena HŮLKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Acta Academica Karviniensia. Sborník vědeckých statí a článků OPF. Karviná, OPF SU, 2006, 1212-415X.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00017651
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) e-learning-gramatika-komunikativní syntax-pragmatika-interaktivní vyučování
Keywords in English e-learning - grammar - communicative syntax - pragmatics - interactive learning/teaching
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D., učo 1136. Changed: 20/7/2017 09:25.
Abstract
The paper presents the experience of the Department of English Language and Literature at Faculty of Education, Masaryk University in Brno in introducing interactive modules within LMS Moodle e-learning courses to support traditional contact teaching of linguistics to students both in pre-service and in-service teacher education. The results of the study suggest that the integration of e-learning support within linguistics-oriented courses has proved to be beneficial as it improves the effectiveness and the quality of teaching and learning and prepares students for using the World Wide Web and educational communication technologies in their future teaching careers.
Abstract (in Czech)
Příspěvek dokumentuje zkušenosti Katedry anglického jazyka a literatury na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně se zaváděním interaktivních modulů u e-learningových kurzů, které využívají systém řízení výuky LMS Moodle na podporu tradiční kontaktové výuky, a to u studentů jak prezenčního, tak kombinovaného studia. Výsledky studie naznačují, že integrace e-learningové opory do lingvisticky zaměřených kurzů je přínosná, protože zlepšuje efektivnost a kvalitu výuky a připravuje studenty na používání internetu a vzdělávacích komunikačních technologií v jejich budoucím učitelském povolání.
PrintDisplayed: 7/5/2024 04:35