TRNKOVÁ, Kateřina. Žák na málotřídní škole: témata zahraničního výzkumu (The Pupil at the Small school with composite classes: issues of foreign research). In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník příspěvku 14. konference ČAPV. (CD rom). 2006.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Žák na málotřídní škole: témata zahraničního výzkumu
Name (in English) The Pupil at the Small school with composite classes: issues of foreign research
Authors TRNKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník příspěvku 14. konference ČAPV. (CD rom), 2006.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/06:00017667
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English pupils at small schools with composite classes; pupils learning experience and achievement; social learning; transition
Tags social learning, transition
Changed by Changed by: Mgr. Kateřina Trnková, Ph.D., učo 8942. Changed: 14/4/2010 22:45.
Abstract
Příspěvek přibližuje vybraná témata zahraničního výzkumu zaměřeného na žáky málotřídních škol. Diskutuje o učení žáků málotřídek a jeho výsledcích, o sociálním učení žáků málotřídek a jeho rysech a o o problematice přechodu z primární málotřídní školy na oblastní nižší sekundární školu.
Abstract (in English)
Paper outlines social and learning experiences of the pupils of Small schools with composite classes through reseaech reflections.
PrintDisplayed: 21/7/2024 07:34