La productividad de los elementos prefijales cultos en los anuncios de cosmética
STEHLÍK, Petr. La productividad de los elementos prefijales cultos en los anuncios de cosmética (Productivity of the Prefixal Elements in the Cosmetic Advertising). Études Romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita, 2006, L 27, No 1, p. 29-35. ISSN 0231-7532. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | La productividad de los elementos prefijales cultos en los anuncios de cosmética |
Name in Czech | Produktivita prefixálních elementů v reklamách na kosmetiku |
Name (in English) | Productivity of the Prefixal Elements in the Cosmetic Advertising |
Authors | STEHLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita, 2006, 0231-7532. |
Other information | |
---|---|
Original language | Spanish |
Type of outcome | Article in a journal |
Field of Study | 60200 6.2 Languages and Literature |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/06:00017701 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords (in Czech) | Španělština; jazyk reklamy; kosmetika; prefixace; neologická produktivita |
Keywords in English | Spanish; Advertising Language; Cosmetics; Prefixation; Neological Productivity |
Tags | Advertising, Cosmetics, Language, Neological, Prefixation, productivity, Spanish |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D., učo 17983. Changed: 11/4/2010 09:37. |
Abstract |
---|
Según nuestra investigación, en los anuncios impresos de cosmética predomina claramente el elemento prefijal anti-. Su productividad neológica puede explicarse sobre todo por el motivo principal de la cosmética, es decir, la lucha contra el envejecimiento y algunos síntomas no deseados que lo acompañan. No obstante, dicho elemento también sirve como importante recurso de condensación. Además de anti- hemos podido identificar como elementos prefijales característicos de los anuncios de cosmética los morfemas bio-, micro- y dermo-. |
Abstract (in Czech) |
---|
Jak ukazují výsledky našeho výzkumu, převládá jednoznačně ve španělských tištěných reklamách na kosmetiku prefixální element anti-. Jeho neologickou produktivitu lze vysvětlit především hlavním motivem reklam na kosmetické přípravky, jímž je boj proti stárnutí a některým negativním projevům tohoto procesu, avšak zmíněný element také slouží jako významný kondenzační prostředek. Kromě anti- se ukázaly být charakterisitické pro daný typ reklam také prefixální morfémy bio-, micro- a dermo-. |
Abstract (in English) |
---|
Acording to the results of our research, in the written cosmetic advertising predominates the prefixal element anti-. It's neological productivity can be explained by the main motive of the cosmetics, i.e. the battle against aging and some not desired symptoms which accompany this process. The mentionned element also serves as an important linguistic resource of condensation. Besides of anti-, in particular the morphems bio-, micro- and dermo- proved to be the characteristic prefixal elements of the cosmetic advertising texts. |
Links | |
---|---|
MSM0021622407, plan (intention) | Name: Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Political Parties and The Representation of Interests in Contemporary European Democracies |
PrintDisplayed: 3/10/2024 15:25