J 2006

La productividad de los elementos prefijales cultos en los anuncios de cosmética

STEHLÍK, Petr

Basic information

Original name

La productividad de los elementos prefijales cultos en los anuncios de cosmética

Name in Czech

Produktivita prefixálních elementů v reklamách na kosmetiku

Name (in English)

Productivity of the Prefixal Elements in the Cosmetic Advertising

Authors

STEHLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita, 2006, 0231-7532

Other information

Language

Spanish

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/06:00017701

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

Španělština; jazyk reklamy; kosmetika; prefixace; neologická produktivita

Keywords in English

Spanish; Advertising Language; Cosmetics; Prefixation; Neological Productivity

Tags

Advertising, Cosmetics, Language, Neological, Prefixation, productivity, Spanish

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 11/4/2010 09:37, doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.

Abstract

ORIG CZ EN

V originále

Según nuestra investigación, en los anuncios impresos de cosmética predomina claramente el elemento prefijal anti-. Su productividad neológica puede explicarse sobre todo por el motivo principal de la cosmética, es decir, la lucha contra el envejecimiento y algunos síntomas no deseados que lo acompañan. No obstante, dicho elemento también sirve como importante recurso de condensación. Además de anti- hemos podido identificar como elementos prefijales característicos de los anuncios de cosmética los morfemas bio-, micro- y dermo-.

In Czech

Jak ukazují výsledky našeho výzkumu, převládá jednoznačně ve španělských tištěných reklamách na kosmetiku prefixální element anti-. Jeho neologickou produktivitu lze vysvětlit především hlavním motivem reklam na kosmetické přípravky, jímž je boj proti stárnutí a některým negativním projevům tohoto procesu, avšak zmíněný element také slouží jako významný kondenzační prostředek. Kromě anti- se ukázaly být charakterisitické pro daný typ reklam také prefixální morfémy bio-, micro- a dermo-.

Links

MSM0021622407, plan (intention)
Name: Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Political Parties and The Representation of Interests in Contemporary European Democracies
Displayed: 14/11/2024 17:35