GREGAR, Tomáš and Radka POSPÍŠILOVÁ. Tvorba a využití vizuálních ontologií v elektronické podpoře výuky (Visual ontology creation and its usage in e-learning). In DATAKON 2006, Sborník databázové konference. Masarykova univerzita. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 169-178, 9 pp. ISBN 80-210-4102-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Tvorba a využití vizuálních ontologií v elektronické podpoře výuky
Name (in English) Visual ontology creation and its usage in e-learning
Authors GREGAR, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Radka POSPÍŠILOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Masarykova univerzita. Brno, DATAKON 2006, Sborník databázové konference, p. 169-178, 9 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Sborník na internetu
RIV identification code RIV/00216224:14330/06:00015468
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 80-210-4102-1
Keywords in English e-learning; knowledge; ontology; computer vision; machine learning; visual similarity
Tags computer vision, e-learning, Knowledge, machine learning, ontology, visual similarity
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Tomáš Gregar, učo 4099. Changed: 13/6/2007 11:45.
Abstract
Elektronicky podporovaná výuka (e-learning) si dává za úkol asistovat u předávání znalostí studentům pomocí počítačových systémů. Pro tuto funkčnost je potřeba explicitní popis sémantiky předávaných dokumentů, což je základní myšlenka sémantického webu. Práce s ontologiemi se v dnešní době omezují na práci s textem. Textová data jsou ale jen jedním médiem pro předávání znalostí; dalším je obraz. Tento příspěvek se zamýšlí nad problematikou definice sémantiky obrazových dokumentů, popisuje aktuální stav v této oblasti a je v něm navržen algoritmus pro popis vnitřní struktury obrazu, práci s jeho sémantikou – a jejich následné využití hlavně v počítačově podporované výuce.
Abstract (in English)
Elektronicky podporovaná výuka (e-learning) si dává za úkol asisto-vat u předávání znalostí studentům pomocí počítačových systémů. Pro tuto funkčnost je potřeba explicitní popis sémantiky předávaných dokumentů, což je základní myšlenka sémantického webu. Práce s ontologiemi se v dnešní době omezují na práci s textem. Textová data jsou ale jen jedním médiem pro předávání znalostí; dalším je obraz. Tento příspěvek se zamýšlí nad problematikou definice sémantiky obrazových dokumentů, popisuje aktuální stav v této oblasti a je v něm navržen algoritmus pro popis vnitřní struktury obrazu, práci s jeho sémantikou – a jejich následné využití hlavně v počítačově podporované výuce.
Links
1ET208050401, research and development projectName: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, E-learning in the Semantic Web Context
PrintDisplayed: 25/5/2024 19:17